15 sfaturi bune pentru dieta

1. Nu tine dieta. Dietele nu merg niciodata deoarece sunt prea restrictive si temporare. Odata ce incetezi dieta revii la starea initiala. Mai degraba realizeaza schimbari treptate, ceva ce poti mentine pentru restul vietii tale. Daca vrei sa iti schimbi dieta, intreaba-te: “Este ceva ce o sa pot face mereu?” Daca nu, poate ar trebuie sa te gandesti la o schimbare mai mica sau mai diferita.

2. Schimba cate un fel de mancare pe rand. Ca un corolar a sfatului de mai sus, schimba cate un fel de mancare si obisnuieste-te cu ea. De exemplu, in loc sa mananci cereale cu zahar, incearca ovazul sau cerealele integrale cu putin zahar. Sau in loc sa mananci un burger, incearca un sandwich mai sanatos. Dupa ce te obisnuiesti cu acea schimbare (tine-o asa cel putin 2 saptamani, o luna este si mai bine),
schimba alt fel de mancare. Nu este nevoie sa-ti schimbi intreaga dieta peste noapte.

3. Ziua vegetariana. Fii vegetarian o zi pe saptamana. O sa reduca grasimile asimilate (implicit caloriile) si vor creste fibrele si nutrientii.

4. Arunca mancarea nedorita(nesanatoasa). Cea mai buna metoda pentru a te asigura ca nu mananci mancare nesanatoasa este de a nu o avea pe langa tine. Mergi la frigider, dulapuri, la acel sertar secret pe care-l ai la lucru si arunca toata mancarea nesanatoasa. Nu mai cumpara alta. Acum uita-te la urmatorul sfat.

5. Fa-ti provizii cu mancare sanatoasa. In loc de cea nesanatoasa, ai nevoie de alimente care sunt bune pentru tine – fructe si legumele sunt preferatele mele, biscuiti din faina integrala, nuci etc. Fa-to provizii acasa, pe drum si chiar la serviciu.

6. Fa-ti pachetel. Ia cu tine mancare sanatoasa la lucru, in loc sa mananci la restaurant.

7. Sfaturile Atkins. Nu recomand aceste sfaturi. Am incercat-o. Ti se face rau, literalmente – asta reprezinta cetoza. Si nu esti ceva ce poti mentine pentru mult timp – intreaba pe oricine a incercat-o. Dar ceea ce a scos in evidenta Atkins este ca nu toti carbohidratii sunt creati egal. Inlocuieste carbohidratii albi cu cei integrali si realizei o schimbare buna.

8. Foloseste seminte de in. De multe ori ignorati, acizii grasi sunt esentiali si semintele de in sunt o sursa excelenta. Pun seminte de in aproape in orice – clatite, cereale, orice coc si in mod special in ovaz (cu afine inghetate).

9. Evita sucurile. Sucul adevarat il reprezinta fructele, cu toate fibrele eliminate. Ceea ce ramane este in mare parte zahar. Mananca fructe in schimb.

10. Bea apa. In loc de suc, cafea sau ceai, bea apa. Este cea mai buna bautura. Beau apa toata ziua.

11. Evita maioneza. Maioneaza este plina de grasimi. La fel este si untul, crema de branza, ouale si alte creme. Gaseste inlocuitori sanatosi. Imi place maioneza vegetala si este mai buna decat crema de branza, margarina.

12. Consuma masline. Cred ca maslinele sunt magice. Dar in orice caz, sunt suplimente grozave pentru salate si pizza facuta acasa sau alte feluri de mancare. Folosesc ulei de masline in aproape orice. Inlocuieste grasimile saturate cu grasimi sanatoase.

13. Consuma nuci. Nucile sunt o sursa buna de uleiuri si proteine. Adauga niste nuci in dieta ta sau in salate. Crude sunt cele mai bune – migdalele sunt foarte bune deasemenea. Evita pe cele care sunt foarte bogate in sare.

14. Consuma fructe de padure. Fructele de padure reprezinta o alta alimentatie magica si usor de adaugat la dieta. Afinele sunt cele mai bune, dar si fructele de padure sunt. Le poti manca singure, sau le poti adauga la cereale, iaurt etc.

15. Foloseste coptul, nu prajitul. Da, stii de asta. Mai putine grasimi si are gust bun deasemenea.

Leave a Reply