Cum sa gasesti cea mai buna dieta pentru tine

Ce tip de dieta iti va oferi cea mai multa energie, sanatate si claritate mentala?

Iata cum poti descoperi acest lucru de unul singur. Experimenteaza. Incearca diferite moduri de a manca. Foloseste metoda celor 30 de zile de proba, pentru fiecare tip de dieta pe care vrei sa o incerci. 30 de zile este durata minima, deoarece in prima saptamana sau a doua, dupa orice imbunatatire in dieta, vei experimenta efectele detoxifierii, ce te pot face sa te simti mai rau, inainte de a te simti mai bine. Dureri de cap, dureri de spate si schimbarile starii emotionale sunt comune. Cand testezi fiecare noua dieta, noteaza efectele experientei tale. Noteaza-ti efectele asupra nivelului tau de energie, claritate mentala si sentimentul de bine, pe care il experimentezi. Poti sa folosesti carti in domeniu si articole pentru a suplimenta cunostintele, dar in primul rand trebuie sa te bazezi pe experienta ta personala. Foloseste cartile ca pe un ghid cu privire la ce sa incerci in continuare, persupunand ca principiile sunt solide si se amesteca bine cu nivelul actual de intelegere. Cartile pe tema sanatatii sunt deseori contradictorii, dar cand citesti suficient de multe, incepi sa vezi tiparele. Si inveti sa devii mai bun la a separa lucrurile inutile de adevar. Primul capitol al cartilor cunoscute este practic identic. Tind sa urmeze acelasi tipar, de a explica de ce alte diete nu vor functiona si de ce cartea respectiva este cea care va face diferenta. Cea care va revolutiona modul cum mananca oamenii. Dar nu exista substanta in acest capitol. Este doar o strategie de marketing. Si poate ca cea mai buna metode de a alege o carte pentru dieta este sa elimini din start, orice carte ce are pe coperta poza unui doctor gras.

Pentru a defini cu adevarat o dieta de experimentat, trebuie sa fii foarte specific in  modul cum definesti dieta, daca vrei ca experienta ta sa produca rezultate insemnate. A fi vegetarian sau vegan nu este un tip de dieta. Poti fi vegan (nu mananci nici un produs animal) si sa mananci toata ziua cartofi prajiti, boboane si sucuri. Astfel de termeni nu sunt suficient de specifici pentru a defini o dieta. Sunt nenumarate variatii a modului de a manaca.

Acelasi lucru este valabil si pentru dieta cu aport inalt de proteine, dieta cu aport inalt de carbohidrati, dieta tipului de metabolism, dieta culorii parului, etc. Acesti termeni sunt mult prea vagi pentru a defini o dieta adevarata. Mai ales ca majoritatea persoanelor au tendinta de a manca aceleasi tipuri de alimente deseori si se multumesc cu un tipar de a manca doar un subset minuscul din potentialul de alimente disponibile. Ce mananci de fapt? Mananci branza, fasole, praf artificial pentru sucuri? Dar fructe si legume? Majoritatea sunt crude sau gatite, la conserva, proaspete sau congelate? Chiar si un vegan ce mananca multe produse in cutie, conservate, are o dieta extrem de diferita de un vegan ce mananca doar produse proaspete, neprocesate. Cat de multa varietate exista in dieta ta? Definitia ta de fructe consta in mere, portocale si banane? Sau mananci 10 tipuri diferite de fructe in fiecare saptamana? Consumi doguri precum cafeina, nicotina, alcool, etc? Renunta la cafea si esti deja intr-o dieta cu totul diferita, cu o schimbare semnificativa in biochimia corpului tau. Inlatura suplimentele artificiale din dieta ta si deja ai facut o schimbare semnificativa. Diferite moduri de a manca pot avea un efect urias asupra nivelului de energie si rezistentei emotionale. Nu doar ce mancam si ce nu mancam conteaza. Cum este pregatita acea mancare de asemeni face o mare diferenta.

Sensibilitatea impulsurilor alimentare este unul dintre motivele pentru care nu te poti baza doar pe consilierea si experienta altor persoane. Trebuie sa vezi ce functioneaza pentru tine. Chiar daca mananci alimente identice cu altcineva, efectele specifice asupra fiziologiei tale pot fi unice. Chiar daca exista mult marketing si bani implicati in diete, cel mai bine este sa urmezi propriul tau bun simt, ce te va directiona pe calea corecta.

Poate fi greu sa elimini inradacinarea din copilariei a marketingului din creierul tau si sa restabilesti notiunile de baza ale dietei de bun simt. Dar odata ce incepi sa iti recapeti propria logica, intreaga ta gandire cu privire la diete devine mult mai simpla.

A schimba diete poate fi dificil, dar odata ce ai terminat proba de 30 de zile este mult mai usor si noul mod de a manca devine o rutina. Orice dieta pare extrem de grea atunci cand o privesti de la exterior. Dar odata ce devine un obicei, abia daca te vei mai gandi la ea. Devine doar modul tau normal de a manca. In concluzie pasii pe care trebuie sa ii urmezi sunt urmatorii:

  • Condu propriul experiment de dieta pentru cel putin 30 de zile, noteaza schimbarile si compara rezultatele cu alte diete diferite incercate.
  • Elimina marketingul din capul tau si restabileste propriul tau bun simt, modul de gandire nealterat.
  • Acorda mai multa incredere naturii, decat publicitatii.

Leave a Reply