10 Sfaturi pentru a prelua din nou controlul asupra sanatatii tale

Cea mai valoroasa si pretuita posesia a noastra este sanatatea. Fara sanatatea noastra nu am fi capabili sa realizam lucrurile pe care le dorim de la viata. Nu am merge in locuri in care dorim sa ajungem si nu am face ceea ce vrem. De-a lungul ultimelor decenii pe masura ce tot mai multe restaurante cu mancare fast food s-au deschis si tot mai multe produce artificiale au fost create, tot mai multe persoane s-au orientat spre ele, uitand de corpurile lor. Aceste obiceiuri proaste impreuna cu standardele de trai au creat un numar crescut de boli si o lipsa de performanta in corpul uman. Datorita acestor lucruri am pierdut practic controlul asupra corpului nostru si asupra sanatatii.

Iata 10 sfaturi pentru a reasuma controlul asupra sanatatii tale si sa urmezi calea formei fizice ideale:

  1. Cunoaste-ti motivele. Daca cauti sa devii mai sanatos si sa arati mai in forma si mai tanar, atunci trebuie sa cunosti motivele pentru care doresti sa devii mai sanatos. Indiferent de obiectivele pe care ti le fixezi cu cat ai mai multe motive de a realiza acele obiective, cu atat te vei motiva mai mult sa ajungi la rezultatul dorit. De ce doresti sa devii mai sanatos? Ce a cauzat aceasta schimbare? Cat esti de motivat?
  2. Creeaza-ti planul tau de sanatate. Odata ce stii ca vrei sa investesti timp, energie si resurse in a relua controlul asupra sanatatii tale, creeaza un plan de bataie. Creeaza-ti planul avand in vedere cum vrei sa arate copul si sanatatea ta in 1-5 ani. Si apoi divide viziunea in obiective lunare de nutritie, exercitii fizice si orice altceva ce trebuie sa faci pentru a le realiza.
  3. Elimina influenta negativa. Ai incercat vreodata sa iti imbunatatesti o parte din viata ta, dar ai descoperit ca oricat de mult ai incerca nu functioneaza? De obicei se intampla acest lucru deoarece nu ai eliminat energiile negative sau lucruri ce sunt in conflict cu planurile tale. De exemplu, daca gasesti ca a manca cartofi prajiti si biscuiti foarte dulci este un lucru negativ atunci cand incerci sa slabesti, dar le mananci oricum, atunci impiedici corpul tau sa ajunga la maximul de performanta. Fa o lista cu lucruri care stii ca nu ar trebui sa le faci, dar le faci oricum. Si usor incearca sa scapi de ele.
  4. Bea multa apa. In timpul somnului nostru pierdem foarte multa apa in timpul respiratiei. Asa ca este important ca atunci cand ne trezim sa bem un pahar mare de apa. Vitalitatea pe care celulele noastre o iau din apa este foarte importanta si face ca corpul nostru sa functioneze corect. Fara apa celulele noastre incep sa se ofileasca la fel ca plantele fara apa.
  5. Mananca multe alimente bogate in apa. Corpul nostru este alcatuit din 70% apa la fel ca si planeta noastra. Asa ca in mod natural ar trebui sa consumam suficienta apa pentru a mentine corpul nostru hidratat si vital. Consuma multe fructe si legume bogate in apa in fiecare zi. Zaharurile simple din fructe sunt nutrienti foarte importanti pentru organismul nostru.
  6. Odihneste-te bine. Fara somn, ceasul nostru biologic isi pierde ritmul si incepe sa nu mai functioneze corect cauzand obiceiuri proaste. Odihneste-te bine si consecvent in fiecare zi. Incerca sa mentii o temporizare consecventa, astfel incat corpul sa isi seteze o rutina.
  7. Fa exercitii macar 30 de minute in fiecare zi. Daca nu faci exercitii fizice ia in considerare impactul asupra corpului tau. Exercitiile pun corpul in miscare, sangele circula mai bine si ai mult mai multa energie. Trezeste-te cu 30 minute mai devreme si fa o plimbare. Daca ai o scara in apropiere urca si coboara de cateva ori in fiecare zi. Fa exercitii fizice si viata ta se va schimba radical.
  8. Mananca mult mai lent. Miscarea Slow Food vorbeste despre a manca mult mai lent pentru a ajuta digestia, pentru a creste experienta de a gati si a manca. Si pentru a te bucura cu adevarat de masa ta. Studiile au aratat ca a manca mai lent te face sa consumi mult mai putine alimente la masa.
  9. Nu manca prea mult. Mananca doar pana esti satisfacut. Nu manca prea mult, pana esti prea plin. Mananca moderat si pana cand stomacul tau este satisfacut. Poti intotdeauna sa mai mananci o gustare sanatoasa mai tarziu.
  10. Tine un jurnal al alimentelor. Unul dintre cele mai bune moduri de a te asigura sa te mentii sanatos si te mentii pe calea sanatatii este sa tii un jurnal al alimentelor. Si sa devii cu adevarat constient de ceea ce consumi. Scrie ceea ce mananci si ce bei la fiecare masa si gustarile dintre mese la fel ca si exercitiile pe care le faci.

A deveni mai sanatos si intr-o forma fizica buna este extrem de important, dar trebuie de asemenea sa fie si distractiv pentru a putea urma programul tot timpul. Asa ca asigurate ca incorporezi distractia si entuziasmul in progresele tale.

Leave a Reply