Sapte sfaturi pentru a face mult mai multe lucruri

Ai scris vreodata o lista de lucruri de facut pe care ti-ar place sa le indeplinesti si te-ai gandit „ Cum as putea sa fac toate acestea?” Sau ai avut o oportunitate pe care a trebuit sa o ratezi pentru ca nu mai aveai resurse? Viata este un torent de alegeri si posibilitati si deseori este greu sa renuntam la ele. Ar trebui sa faci compromisuri? Sau doar ar trebui sa ai un plan de bataie mult mai bun? Poate ca esti o persoana foarte activa care crede ca orice posibilitate, orice proiect, merita facut. Zilele tale sunt pline la refuz si totusi abia astepti sa incepi un nou proiect. Nu exista nici un motiv care sa ne opreasca din a face mai mult cu viata noastra. Pana la urma avem doar una.

Aici sunt sapte tehnici care ar putea permite potential sa faci mai mult cu timpul tau:

  1. Gaseste platforma care iti ofera timpul de care ai nevoie. In afara de somn viata ta lucrativa iti ocupa majoritatea orelor din ziua ta. Asa ca, are sens ca cea mai mare economie de timp si productivitate sa vina de la munca ta. Tinta ta ar trebui sa fie alinierea muncii tale cu obiectivele tale, astfel incat sa faci cat mai multe. In timp ce obiectivele tale pot fi atinse prin intermediul unui loc de munca, cea mai mare productivitate poate sa vina din deschiderea propriei afaceri. Atunci cand lucrezi pentru altcineva petreci mult timp lucrand la proiectele lor. Si in consecinta toate celelalte planuri ale tale vor deveni secundare. Si vei aloca doar timpul liber pe care il ai seara tarziu sau dimineata devreme, atunci cand primesc o portie mica de energie. Dar atunci cand lucrezi pentru tine iti stapanesti orele si programul. Si trebuie sa faci sacrificii acum pentru un castig viitor.
  2. Planifica, planifica, planifica! Daca vrei sa folosesti cat mai eficient timpul tau trebuie sa planifici. Fara un plan, a incerca sa faci cat mai multe te va stresa foarte mult. Fie ca este vorba despre o lista zilnica cu lucruri de facut, planuri de afaceri sau sisteme de productivitate, alege-ti armele si pune-le in folosinta.
  3. Lucreaza inteligent. A lucra inteligent este un lucru grozav deoarece iti permite sa faci cat mai multe lucruri. Ceea ce este mai dificil este sa iti dai seama ce inseamna sa lucrezi inteligent. Un lucru care te poate ajuta este sa te intrebi ce anume ai pastra din lista ta de obiective daca ai avea doar un an sa le realizezi. Termenele limita dezvaluie ceea ce este trivial si ceea ce este esential. Si cel mai mare dusman este sa te pierzi in sarcini triviale. Distrageri, emailuri care nu sunt necesare, sarcini inferioare si alte lucruri care iti consuma timpul inutil. Renunta la acesti consumatori inutili si vei avea mai mult timp la dispozitie sa faci ceea ce este important.
  4. Forteaza-ti limitele, dar nu exagera. Nu vei reusi sa faci multe lucruri, daca nu incerci sa faci multe lucruri. Pentru fiecare persoana numarul de sarcini, proiecte si lucruri pe care le poate tine in minte deodata sunt diferite. Asa ca, este important sa iti gasesti numarul ideal de lucruri de facut. Este important sa fii un pic ingrijorat, deoarece ai nevoie de stres pentru a avea o performanta mai mare. Un pic de stres te va face sa excelezi. Dar daca exagerezi vei ajunge la un alt tip de stres care va crea anxietate si panica si care va face ca productivitatea ta sa scada. Este destul de greu sa iti gasesti echilibrul. Si atunci cand ajungi la stresul care cauzeaza anxietate este mai bine sa renunti sau sa amani un proiect sau doua.
  5. Formeaza o echipa, delega, nu incerca sa faci totul singur. O singura persoana indiferent cat de optimizata, cat de multe abilitati are si cat este de determinata, poate sa faca doar un numar fix de lucruri. Daca vrei sa faci mai multe lucruri atunci ai nevoie de alte persoane. A lucra cu alte persoane creste numarul de resurse, atat de timp cat si abilitatile pe care le ai la dispozitie. Te va ajuta sa realizezi mult mai multe lucruri. Nu este usor si te vei lovi de mai multe bariere naturale pe care va trebui sa le depasesti. Cateva lucruri importante pe care trebuie sa le realizezi sunt urmatoarele:
  • Trebuie sa accepti ca nu poti fa faci totul singur. Pentru ca este greu sa renunti la anumite lucruri, deseori vei opune resistenta la planurile de a lucra cu alte persoane. Realizeaza ca este o alegere intre a face mai putin si a mentine planurile cat mai restrictive sau a invata sa cooperezi si sa iti realizezi obiectivele.
  • Trebuie sa accepti ca alte persoane nu vor face lucrurile asa cum le faci tu. Acesta este unul dintre cele mai mari obstacole pentru multe persoane. Stii ca tu poti sa faci un anumit lucru intr-o anumita maniera, dar altcineva va face acel lucru in maniera lui. Accepta acest lucru si vei invata multe de la persoanele din jurul tau.
  • Realizeaza ca a lucra cu alte persoane trebuie sa aduca beneficii pentru toate persoanele implicate. Persoanele nu sunt unelte pentru realizarea propriilor obiective. Nu poti sa te folosesti de ceilalti pentru a-ti urma propria agenda, fara a te gandi la ei. Daca formezi o echipa cu alte persoane trebuie sa gasesti o cale din care sa iesiti cu totii castigatori.
  • Realizeaza ca trebuie sa fii sistematic pentru ca planul sa functioneze. A lucra cu alte persoane nu este o formula magica de crestere a productivitatii proprii. Daca nu esti pregatit pentru acest pas, a adauga alte persoane la efortul tau va avea efectul opus si te va incetini. Trebuie sa planifici si sa fii sistematic pentru ca toti cei cu care lucrezi sa stie ce fac. Si sa lucreze impreuna eficient si productiv.

6. Munceste din greu! A munci aduce rezultate, dar a munci din greu aduce si mai multe realizari. Asa ca, trebuie sa faci o alegere. Ce valoreaza pentru tine, ce esti pregatit sa sacrifici? Ce nu esti pregatit sa sacrifici? Este important sa ai limite si sa nu pierzi din vedere ceea ce este important in viata ta.
        7.      Nu fi legat de ceea ce alții spun este sau nu este posibil. Daca crezi ca ceva nu este posibil, atunci nu este. In viata vei intalni multe critici si deziluzii. Ti se va spune ca anumite lucruri nu sunt posibile. Daca asculti toate aceste lucruri o faci riscand realizarea obiectivelor tale. In timp ce toate persoanele au dubii este important sa nu le lasi sa te copleseasca. Daca nivelul tau de incredere este scazut, atunci sunt multe lucruri pe care le poti face pentru a remedia acest lucru:

  • Incepe cu lucruri mici. Nu este nevoie sa cuceresti intreaga lume intr-o zi. A construi treptat este cel mai bun mod de a trece peste increderea scazuta. Ataca un set de proiecte mai mici si realizeaza-le. Dupa aceste realizari te vei simti mult mai pozitiv. Si vei avea o baza solida pe care sa construiesti spre obiectivele importante.
  • Doar incepe. Daca iti petreci timpul privind spre varful muntelui, urcarea va parea mult mai dificila decat daca doar incepi sa urci, putin cate putin. Odata ce incepi un lucru deja ai facut cel mai important pas si restul va curge in mod natural.
  • Acorda-ti timpul necesar. Cu totii avem nevoie de timp pentru a realiza propriile obiective. Si ca o regula generala, lucrurile au nevoie de mai mult timp decat planifici initial. Dar acest lucru nu conteaza. Ceea ce conteaza este ce ai realizat si  ce nu ai realizat.

Leave a Reply