Protectie antivirus pentru minte

Cu totii stim cat de distructivi pot fi virusii pentru computerul nostru si cat este de important  sa avem instalat un program antivirus. Cu toate acestea nu suntem atat de atenti atunci cand vine vorba de a proteja propriile noastre minti, de multe ori cu efecte devastatoare asupra propriilor noastre ganduri. Cele mai grave dintre aceste virusuri de gandire pot duce la probleme de sanatate mentala, cum ar fi probleme de incredere, depresii mai usoare, probleme de respect de sine si o perceptie distorsionata despre noi insine. Stiinta a aratat ca este o legatura intre starea de bine fizica si mentala si o atitudine pozitiva in viata. Cand esti fericit si multumit cu viata ta si procesele tale de gandire functioneaza in mod corect. Creierul tau elibereaza endorfina ceea ce este modul creierului tau de a face fata durerii si de a te face sa te simti mai fericit. Creierul tau de asemenea elibereaza si ceva ce se numeste Gama Globulina ce iti intareste sistemul imunitar. Si o alta componenta chimica ce se numeste Interferon ce combate virusurile, infectiile si chiar cancerul.

Atunci cum combatem aceste virusuri si ne protejam mintea pentru a ramane sanatosi fizic si mental? Raspunsul poate fi prin constientizare. Trebuie sa recunoastem gandurile ce ar putea  duce la o spirala descendenta de emotii negative rezultand in probleme fizice si mentale, adevarate virusuri in mintea noastra.

Patru moduri de a controla virusurile din mintea noastra:

  1. Dialoguri interne negative. Cand recunosti ca iti vorbesti intr-o maniera negativa, recunoaste ceea ce este cu adevarat: mintea ta incearca sa te protejeze de o ranire emotionala. Asa ca incepe sa iti vorbeasca intr-o maniera negativa pentru a-ti proteja sentimentele. De exemplu, vrei sa iti incepi propria afacere si iti doresti foarte mult sa muncesti pentru tine insuti. La inceput esti foarte emotionat de acest prospect, dar imediat mintea ta incepe sa iti spuna ca va fi mult prea greu. Ca va trebui sa muncesti foarte multe ore, ca va trebui sa socializezi, ceea ce nu iti place, ca va trebui sa faci foarte multe lucruri si ca va fi mult prea greu. Imediat ce recunosti aceste ganduri este timpul sa le opresti din drumul lor si sa iti continui planurile tale. Tot ceea ce nu cunosti inca este dificil pur si simplu pentru ca nu il cunost. Dar cand faci pasi catre cunoastere devine mai putin dificil si in concluzie mai usor. Cand recunosti si opresti aceste discursuri negative, gandurile tale se vor indrepta in mod natural spre o stare de spirit pozitiva.
  2. Elimina trecutul. Avem tendinta de a ramane la evenimentele negative din trecutul nostru intr-un efort de a intelege de ce s-au intamplat. Acest lucru se poate intampla deseori cand este vorba despre evenimente traumatice din trecutul nostru. Trebuie sa incerci sa le elimini si sa privesti catre viitor.
  3. Foloseste afirmatii pentru a-ti antrena mintea. Afirmatiile sunt fraze scurte sau propozitii pe care le repeti in gand pentru a induce o anumita stare mentala. Cea mai clasica este „ In fiecare zi, in fiecare mod, devin din ce in ce mai bun”( Emile Coue). Prin declararea afirmatiilor catre tine insuti sub forma unei mantre si prin a le repeta timp de saptamani, luni, ani, mintea ta devine antrenata sa gandeasca intr-un mod diferit. Daca nu crezi ca acest lucru functioneaza, gandeste-te la temerile tale pentru cateva secunde. Persoane carora le era frica sa merga cu liftul au folosit literar afirmatiile si vizualizarea pentru a induce o stare de panica ori de cate ori trebuiau sa urce intr-un lift. Asa ca si reversul este adevarat. Persoanele care sunt increzatoare au afirmat cu fiecare ocazie si i-au spus mintii lor ca sunt increzatoare in fiecare situatie si destul de increzatoare incat sa incerce noi situatii. Cu totii am folosit afirmatii in viata noastra, fara sa stim ca facem acest lucru. De ce sa nu punem afirmatiile la treaba si sa le folosim in mod constient pentru a ne antrena creierul spre un mod mai bun de gandire.
  4. Deschide-te catre noi experiente. Esti pe acest paman in jur de 80 de ani, daca esti norocos, asa ca de ce sa nu experimentezi cat mai mult posibil inainte de a muri. Cu totii traim in zone de confort si acest lucru este grozav, deoarece zonele de confort ne protejeaza pana la un anumit punct. Totusi, zonele de confort ne si impiedica sa invatam lucruri noi despre noi insine si ne impiedica sa crestem ca indivizi. De asemenea transmitem aceste zone de confort catre copii nostri. Si cu totii ne dorim ce este mai bun pentru copii nostri, asa ca de ce nu iesim din aceste zone si sa experimentam ceva cu totul nou? Imagineaza-ti cum ar fi lumea noastra daca persoane precum Emily Panckhurst, Thomas Edison, Henry Ford si Alexander Graeme Bell nu ar fi pasit in afara zonei lor de confort. Apatia se gaseste in interiorul zonei de confort, maretia traieste in afara ei. Realizeaza ca nu poti controla fiecare gand. Ar fi naiv sa spunem ca putem sa controlam toate gandurile noastre. Ar fi imposibil sa facem acest lucru. Tinta noastra este sa nu controlam gandurile, dar este sa le directionam in directia corecta. In momentul de fata gandurile tale pot fi precum 10 000 de copii care alerga in toate partile, tipand si plangand,  intr-un loc de joaca mare. Ar fi imposibil sa ii poti controla. Totusi, imagineaza-ti ca ai un dinozaur mare violet care apare in acest loc de joaca, ce crezi ca se va intampla? Copii se vor linisti si vor incepe sa se uite la spectacolul pe care dinozaurul il face. Asa ca tinta noastra este nu sa controlam gandurile noastre, dar sa controlam dinozaurul cel mare si mov si acest lucru poate fi facut folosind cele 4 tehnici de mai sus.

Leave a Reply