Trebuie sa fac lucrurile acum!

Atunci cand doresti sa urmezi un proiect foarte important, ce necesita foarte multe sacrificii si o investitie de timp foarte mare, cea mai buna strategie este sa urmezi pasii esentiali de manageriere a timpului, dupa cum urmeaza:

Claritatea este cheia – primul pas este sa stii exact ceea ce vrei. Cand lucrezi pentru tine insuti este usor sa petreci o intreaga zi la birou si sa nu realizezi nimic de valoare. Acest lucru se intampla aproape mereu, cand nu ai clar ceea ce incerci sa faci. Trebuie sa iti cunosti destinatia, cu cat mai multa claritate posibila. Fa-ti obiectivele specifice si scrie-le. Daca nu poti defini precis destinatia, cum vei sti cand ai ajuns?

Perioada pe care o poti gasi folositoare, atunci cand lucrezi la un obiectiv anume este de nouazeci de zile sau un semestru. In aceasta perioada de timp poti face schimbari dramatice si masurabile, daca iti fixezi obiective foarte clare. Claritatea absoluta iti va oferi impulsul de care ai nevoie, pentru a continua pe calea aleasa. Daca nu esti inca la punctul de claritate, atunci fa din acest lucru primul tau obiectiv. Este o mare pierdere de timp sa treci prin viata, fara a avea clar ceea ce iti doresti. Multe persoane asteapta o forta externa care sa le impinga spre ceea ce isi doresc, fara a intelege ca doar ele pot crea claritate. Nu astepta claritatea sa se materializeze spontan – creeaz-o cat mai repede.

Fii flexibil – exista o mare diferenta intre a sti destinatia ta si a sti calea pe care o vei urma, pentru a ajunge acolo. Nu iti poti cunoaste calea exacta a obiectivelor tale in avans. Nu trebuie sa iti urmezi orbeste planurile, fara constientizarea obiectivelor tale. Nici un plan nu trebuie urmat orbeste. Trebuie doar sa profiti de oportunitati, avand in minte obiectivul final la care doresti sa ajungi. Cateodata poti ajunge la obiectivele tale mai repede, prin a profita de scurtaturi de apar neasteptat. In alte momente trebuie sa ramai cu planul tau original si sa eviti distractiile minore, ce te pot indeparta de obiectivele tale.

Fii cat se poate de strict cu obiectivele tale, dar fii flexibil cu privire la planurile tale.

Esecul este prietenul tau – majoritatea persoanelor par sa aiba o frica innascuta de esec, dar esecul de fapt este cel  mai bun prieten al tau. Persoanele care au succes, de asemeni, au si esecuri, deoarece fac foarte multe incercari. Cei care au cel mai mare succes, au de asemeni si cele mai mari esecuri. Nu exista nimic de care sa iti fie rusine in esec. Singurul regret se afla in a nu incerca niciodata. Nu te teme sa experimentezi in incercarea ta de a-ti creste productivitatea. Cateodata cel mai rapid mod de a afla daca ceva functioneaza este sa incerci sa il faci. Trebuie sa intelegi ca esecul nu este opusul succesului. Esecul este o parte esentiala din succes. Si odata ce ai reusit, nimeni nu isi va mai aduce aminte esecurile.

Fa lucrurile acum – ori de cate ori simti o tendinta catre lene si iti aduci aminte de lucrurile pe care trebuie sa le faci, doar opreste-te si spune ”trebuie sa fac lucrurile acum”. A gandi si a planifica sunt lucruri importante, dar actiunea este mult mai importanta. Nu esti platit pentru gandurile si planificarile tale, esti platit doar pentru rezultatele tale. Cand ai dubii, actioneaza cu indrazneala ca si cum ar fi imposibil sa esuezi, pentru ca in esenta chiar este. Daca nu poti lua o decizie imediat, fa aceasta decizie cat de repede poti. Investeste-ti timpul tau in actiune, nu in luarea deciziilor. Starea de indecizie este o mare pierdere de timp. Ia o decizie ferma, imediata si treci de la incertitudine la certitudinea in actiune. Lasa lumea sa iti spuna cand ai gresit si curand vei construi suficienta experienta, pentru a lua decizii inteligente, exacte.

Triajul fara mila – elimina tot ceea ce iti iroseste timpul. Realizeaza ca nimic nu este pe gratis, daca iti consuma timpul. Inainte de a te inscrie la un serviciu gratuit sau un abonament, intreba-te cat de va costa in termen de timp. Mentalitatea multor persoane este aceea de a sfarsi ceea ce ai inceput. Dar de cele mai multe ori, odata ce ai ajuns la finalul problemei, realizezi ca nu ai invatat nimic sau mai rau, ca de fapt intreg conceptul era gresit. Daca anumite decizii pe care le-ai facut in trecut nu mai produc rezultate pentru tine, atunci elimina-le si muta-te spre ceva mai bun. Nu exista nici o onoare in a-ti dedica viata unor obiective ce nu te mai inspira.

Identifica si recupereaza timpul pierdut – in loc sa te uiti la un program TV de o ora, inregistreaza-l si urmareste 40 de minute, fara publicitate si alte intreruperi. In loc sa pierzi 30 minute scriind un e-mail foarte lung, rezolva totul cu un apel telefonic de 10 minute. A incerca reducerea pierderile de timp este un punct comun de inceput, pentru persoanele care doresc sa devina mai eficiente. Dar aceasta este o greseala. Optimizarea obiceiurilor personale ar trebui sa vina mai tarziu. Primul loc trebuie sa il aiba claritatea scopului. Daca nu ai claritate, atunci incercarea ta de a instala obiceiuri mai eficiente si eliminarea obiceiurilor proaste va esua. Nu vei avea un motiv suficient de puternic pentru a-ti pune timpul la un folos mai bun. Asa ca va fi usor sa renunti cand lucrurile vor deveni grele. Ai nevoie de un obiectiv mare, atractiv pentru a ramane motivat.

Supravegheaza timpul – pentru a munci eficient trebuie sa ai perioade de timp neintrerupte, in care poti completa munca semnificativa. Cand stii sigur ca nu vei fi intrerupt, productivitatea ta este mult, mult mai mare. Poate ca va trebui sa negociezi cu celelate persoane din viata ta, pentru a creste aceste perioade de timp. Daca este necesar, avetizeaza in avans ca nu vrei sa fii intrerup o perioada de timp. Daca lucrezi intr-un mediu in care esti intrerup constant de la munca ta, acest lucru afecteaza negativ productivitatea si trebuie sa schimbi acest mediul cu orice pret.

Lucreaza tot timpul cat lucrezi – in timpul uneia dintre aceste perioade de munca, nu fa altceva decat activitatea ce se afla chiar in fata ta. Nu iti verifica e-mailul sau pagina de Facebook. Daca ai aceste tentatii, atunci decupleaza conexiunea la internet pe aceasta perioada. Inchide-ti telefonul sau pur si simplu refuza sa raspunzi la el. Nu te ridica din scaun si nu vorbi cu nimeni. Decide ce ar trebui sa faci si apoi nu face altceva decat acel lucru. Daca ai nevoie de o pauza, atunci ia o pauza si nu face nimic altceva. Odihneste-te pana cand te simti capabil sa lucrezi din nou. Lucreaza cu o concentrare de 100% sau nu lucra deloc.

Fa mai multe sarcini deodata – cantitatea de noi cunostinte intr-un anumit domeniu creste atata de repede, incat ceea ce stii despre ramura in care lucrezi, foarte probabil devine depasita. Singura solutie este sa continui sa absorbi noi cunostinte cat de rapid posibil. Trebuie sa faci tot posibilul pentru a fi in pas cu noile abilitati necesare. Cand te uiti la TV, citeste si o revista informativa in timpul publicitatii. Ori de cate ori trebuie sa stai la o coada sau sa astepti la o intalnire, citeste acele articole care te intereseaza si care le porti cu tine, tocmai pentru astfel de imprejurari. Vei fi uimit de cat de multe cunostinte extra poti absorbi, doar prin a citi in timpul activitatilor non-mentale. Asculta un program educational ori de cate ori poti, cand conduci masina de exemplu. Dar una dintre cele mai bune metode de a invata este sa vorbesti direct, cu persoanele ce au deja abilitatea pe care vrei sa o stapanesti si tu. Ori de cate ori faci activitati fizice, precum conduci, gatesti, faci cumparaturi sau mergi, mentine-ti mintea in miscare prin ascultarea programelor audio educationale sau prin a citi. A face mai multe lucruri deodata iti permite sa iti duci productivitatea la un nou nivel.

Experimenteaza – fiecare dintre noi suntem diferiti, asa ca, ceea ce functioneaza pentru tine, poate fi diferit de ceea ce functioneaza pentru restul lumii. Poate ca lucrezi mai bine dimineata sau noaptea tarziu. Profita de propria ta putere si gaseste un mod de a compensa punctele mai slabe. Experimenteaza cu a asculta muzica in timp ce lucrezi. Incearca un experiment simplu si vezi daca un anumit gen de muzica iti poate creste productivitatea. Ori de cate ori iti vine o idee, despre cum sa iti cresti productivitatea, testeaz-o si vezi ce efecte are. Nu elimina o idee pana cand nu ai incercat-o. Succesul partial este mai comun decat esecul total. Asa ca, fiecare nou experiment te va ajuta sa iti rafinezi practica in manageriarea timpului.

Cultiva-ti entuziasmul – este extrem de greu sa stapanesti arta managerierii timpului, daca nu esti entuziasmat cu privire la ceea ce faci cu timpul tau. Urmareste ceea ce te inspira cu adevarat. Nu alerga dupa bani. Urmareste pasiunea. Daca nu esti entuziasmat de munca ta, atunci iti irosesti viata. Cauta-ti alta cariera. Si nu uita ca esecul este prietenul tau. Asculta partea buna din interiorul tau si treci la ceva ce te inspira. Cea mai cumplita pierdere de timp este sa faci ceva, ce nu te face fericit. Daca entuziasmul tau este la un nivel inalt poti sa lucrezi mult mai productiv si chiar sa te bucuri de partea plictisitoare a muncii tale.

Mananca si fa exercitii pentru o energie optima – ceea ce mananci poate avea un efect profund asupra productivitatii tale. Produsele de origine animala au nevoie de mult mai mult timp si energie pentru a fi digerate, decat cele de origine vegetala. Si cand corpul tau deviaza energia extra in digestie, inseamna ca ai mai putina energie pentru a face munca mentala productiva. Efectiv munca ta va parea mai grea si vei fi inclinat sa cazi prada distractiilor. Asa ca, daca iti vine greu sa te concentrezi pe o munca mentala intensa dupa pranz, atunci foarte probabil ca dieta ta este de vina. Exercitiile regulate, de asemeni, sunt necesare pentru a mentine o energie ridicata si claritate mentala. Daca vrei sa stapanesti managerierea timpului este normal sa detii cea mai buna unealta a managerierii timpului dintre toate  – corpul tau fizic. Prin dieta si exercitii poti sa construiesti capacitatea ta de a sustine eforturi concentrate, astfel incat si cea mai dificila munca va parea usoara.

Mentine echilibrul – nu este usor sa mentii o productivitate pe termen lung, sanatate si fericire, daca viata ta nu este echilibrata. Pentru a excela intr-un domeniu, nu poti abandona celelalte domenii din viata ta. Mentine echilibrul prin acordarea atentiei cuvenite fiecarei arii din viata ta. Pe masura ce cresti in cariera ta, asigura-te ca si viata ta personala creste.

A mentine un obiectiv de manageriere a timpului iti ofera puterea de a iti face viata cat de placuta doresti. Prin a deveni clar cu privire la ceea ce iti doresti si prin a-ti dezvolta o colectie de obiceiuri, ce iti permit sa iti atingi obiectivele in mod eficient, te vei bucura de o viata mult mai bogata si mai implinita, decat in alte circumstante. Daca doresti sa devii mai productiv, atunci fa acest lucru prin intentia de a imbunatati intrega ta viata, de la A la Z. Motivul stapanii mangerierii timpului este ca iei o viata buna si o transformi intr-una exceptionala. Mangerierea timpului nu este despre sacrificiu de sine, auto-negare si a face ceea ce nu iti place. Este despre a imbratisa mai mult, din ceea ce deja iubesti.

Leave a Reply