Sfaturi pentru pierderea in greutate

Am facut o compilatie cu cele mai bune sfaturi si le-am pus pe o lista de idei pentru cei care incearca sa scape de greutate (probabil majoritatea oamenilor). Nu este un ghid pas cu pas si sunt si sfaturi contradictorii, dar alege-lepe cele care merg cel mai bine pentru tine si incerca-le.

I. Sfaturi generale despre pierderea in greutate

Aminteste-ti sa-ti tii scopurile la vedere pentru a te motiva. Mananca mai putin, misca-te mai mult!

Pentru a avea succes trebuie sa-ti schimbi viata. Trebuie sa preiei controlul obiceiurilor rele care ti-au transformat viata intr-una nesanatoasa.
Trebuie sa fii entuziasmat de asta deasemenea. Si trebuie sa crezi ca o poti face. Visele devin realitate foarte repede cand muncesti cu adevarat.

Nu incerca sa pierzi din greutate. Nu incerca diete, nu vor rezista. In schimb, ridica-te si fa mai multe exercitii.

In final, pierderea greutatii reprezinta un echilibru intre caloriile acumulate si cele arse.

Niciodata nu manca intre cele 3 mese. Apoi mananca ceea ce vrei cand este timpul sa mananci.

Evita mancarea procesata sau cel putin mancarea a carei ingrediente nu le poti pronunta. Rezuma-te la tot ce e mai natural.
Nu te cantari in fiecare zi. Daca te cantaresti, fa-o doar o data pe saptamana – imediat ce te-ai treit si dupa ce ai folosit toaleta.

Indiferent de cat de mult incerci sa-ti schimbi viata, nimic nu se va intampla pana nu faci ceva. Poti vorbi despre a incepe un regim de exercitii si mancat mai sanatos, dar nimic nu se va schimba pana nu vei incepe cu adevarat sa faci asta.

Schimba-ti orarul, daca e posibil. Daca exersezi dupa-amiaza si mananci in timp ce te uiti la televizor noapte , incearca sa exersezi noaptea. Mergi la serviciu mai devreme, intoarce-te mai tarziu, programeaza-ti plimbarile in timpul momentelor vulnerabile cand iti vine sa mananci gustari. Schimba lucrurile in asa fel incat sa spargi obiceiurile rele.

Incepe usor. A schimba stilul de viata peste noapte este foarte nociv pentru corp si minte. Te vei imbolnavi mancand doar ovaz de 3 ori pe zi sau grefa. Ar trebui sa ne bucuram de viata si s-o avem sanatoasa!

Spune-le celor din jur despre ce ai de gand sa faci. Acest lucru de va tine motivat sa continui. Nu le cere ajutorul, dar spune-le ca vei reusi ceea ce ti-ai propus cu orice pret.

Fii constient de iluzii. Pot veni de oriunde. Exemplu: Pieptul de pui prajit nu constituie o sursa sanatoasa optima de proteine comparat cu pieptul de pui simplu fript. Cartofii nu constituie o sursa viabila de vegetale.

Nu renunta niciodata, chiar daca ai esuat de cateva ori. Cand ai un esec, incepe din nou. Urmareste acele programe de televiziune gen “Cel mai mare ratat”, sunt motivante.

Recompense! Hainele noi reprezinta o recompensa extraordinara pentru pierderea in greutate. A merge in oras cu prietenii este o recompensa buna.

Cantareste-te si masoara-te deasemenea. Cateodata greutatea nu va scadea, dar talia, da.

Dormi suficient – aceste este primul si cel mai important pas. Fara somn, este mai greu sa-ti planuiesti mesele, sa exersezi sau  sa mananci sanatos in mod constient.

Spune-le celorlati despre scopurile tale. Nu doar ca vei avea pe cineva care sa te supravegheze, dar vei avea o echipa de majorete!

Concentreaza-te pe cate un lucru pe rand. Orice am face este bazat pe obiceiuri.

Gaseste o motivatie extrinseca. Lucreaza pentru altcineva la care tii (copii, cei iubiti, prieteni etc) Cand nu siti sa lucrezi, aminteste-ti ca o faci pentru ei.

Concentreaza-te pe sanatate si nu pe a scapa de greutate. Este cu mult mai important ca sa traiesti fericit, sanatos decat sa arati bine dezbracat. Iti vei multumi cand vei avea 80 de ani si vei avea o viata activa.

II. Sfaturi sanatoase asupra meselor:

Bea apa. Iti stimuleaza metabolismul. Nu mai bea suc etc

Fa cate o schimbare pe rand. Nu renunta la tot odata. De exemplu, renunta la mancarea prajita. Cand te obisnuiesti cu asta, renunta la suc etc

Renunta la fast-food. In afara de o zi pe saptamana cand poti manca tot ceea ce vrei, mananca sanatos si iti va disparea tentatia sa mananci prost tot timpul

Mananca conform indexului glicemiei si foloseste alimentele situatie la nivelul mediu al indexului.

Fii cumpatat in ceea ce mananci. Tine un jurnal al mancarii. Vazand in scris poti face o statistica.

Inceteaza sa mananci seara. Nu trebuie sa mananci si apoi sa mergi la culcare. Toate caloriile stau nefolosite in timp ce dormi.

Mananca multe fructe, vegetale si nuci.

Spala-te pe dinti devreme seara mai degraba decat inainte de culcare. Te opreste de la gustari cand nu iti e foame cu adevarat.

Elimina produsele bazate pe faina. Faina este foarte usor de inlocuit cu orez, ovaz (au mai putin gluten), mai multe vegetale.

Controlul portiilor. Asteapta 20 de minute dupa ce mananci portiile sensibile si apoi vezi daca iti mai este foame. Din 10, in 9 cazuri nu-ti va mai fi. Daca iti e, completeaza.

Elimina zaharul.

Fara mancare procesata. Punct.

Dedica-te unei singure diete – si foloseste-o toata viata. Fa o lista cu mancaruri ce contin putine calorii care iti plac si cand  iti e foame asigura-te ca le folosesti din plin.

Daca esti parinte, nu consuma caloriile “invizibile” mancand mancarea copiilor tai.

Mananca incet si vei manca doar cat ai nevoie.

Oricand ai manca, gandeste-te la cata mancare ai irosi mancand in plus. Corpul nu are nevoie de toata mancarea de pe tava, de ce s-o irosesti? Ai putea manca ce ramane in ziua urmatoare si poti economisi astfel bani sau o poti imparti cu persoana iubita si astfel ai si companie. Ai putea da diferenta de mancare celor nevoiasi care au cu adevarat nevoie de ea.

Mananca linte.

Orice mananci sa fie moderat. Daca vrei cu adevarat cartofi prajiti si un hamburger, inghetata sau o prajitura? Este bine sa iti dai voie doar ocazional. Ocazional este cuvantul cheie.

Invata sa gatesti de la zero. Astfel, controlezi ceea ce mananci.

Nu cumpara avand in minte ideea de “dieta”. Este bine sa mananci mancare originala care a fost mai putin procesata si mananca putin.

Observa tiparele foamei. Alege un timp pentru dormit care este suficient de devreme pentru ca sa te tina departe de gustarile de dupa cina. Tine-te de acea ora. Daca totusi vrei sa iei o gustare, mananca putin si sanatos. Poate o portie mica de grau integral cu lapte.

Mananca multe fibre, sunt surprinzator de indestulatoare in comparatie cu o prajitura.

Mananca imediat dupa ce te trezesti. Aceasta face ca metabolismul sa lucreze intr-un ritm mai intens si mai devreme in timpul zilei.

Elimina alcoolul sau redu-l la un pahar, doua pe saptamana.

Daca iti este foame intre mese, incearca o portie mica de mancare  care este bogata in proteine. Poate fi multe mai eficient sa mananci o bucata de branza, iaurt sau nuci decat sa mananci paine sau snacksuri.

Mergi la culcare devreme si trezeste-te devreme. Daca stai pana tarziu, vei manca mai mult, garantat. Nu conteaza daca esti o persoana nocturna; transforma-te intr-una matinala. Cand mergi la culcare devreme, nu te gandesti la mancare toata noaptea.

Inloc sa numeri caloriile, concentreaza-te pe a reduce cantitatea de grasimi. Grasimile pe care le mananci se transforma mult mai rapid in grasimi corporale decat o fac proteinele si carbohidratii.

Incearca sa te bucuri de mancare, mananc-o incet si constient.

Tine dieta doar in zilele lucratoare. Nu te baza pe weekenduri, dar pune deoparte 2 zile pe saptamana pentru a manca ceea ce iti place. Deasemenea, deoarece multi nu reusesc sa renunte la ciocolata, calculeaza cate calorii are si imparte-o pe zile.

Schimbarea pozitiva este mai usoara decat cea negativa. Inloc sa te gandesti la mancaruri care sunt rele si pe care simti sa le elimini, gandeste-te la retetele noi si mancarurile pe care le vei experimenta cu mai multe vegetale, fasole etc

Nu numara caloriile dupa ce le mananci, ci inainte.

Creaza o rutina pentru ceea ce mananci- pentru o luna nu te gandi la mancare ca la ceva de care trebuie sa te bucuri, ci gandeste-te ca fiind combustibil.

Serveste una din cele 3 mese si fa-o mai sanatoasa (vegetale, fructe, grau integral etc). Combina asta cu a bea doar apa cand esti la serviciu si este o metoda eficienta de a scapa de greutate.

Mananca variat. Doar jumatate din portiile uzuale.

Mancanca doar ceea ce ai cumparat tu, cea tu ai gatit si strange dupa. Astfel, lenea lucreaza in favoarea ta. Daca nu simti sa mergi la magazin, sau daca ai ingrediente si nu simt sa le gatesti sau nu vrei sa strangi dupa, cu siguranta nici nu vei vrea sa mananci.

Daca mananci pe baza de stres, incearca seminte de floarea-soarelui sa de bostan. Multe mestecat, putine calorii. Doar sa nu scuipi cojile pe podea.
III. Sfaturi pentru exercitii

Foloseste un rucsac. A cara un rucsac greu si a merge cu el in spate mult timp te va ajuta sa scapi de multe kilograme. Exerseaza de 3 ori pe saptamana.

Exerseaza: orice, oricand. Sunt mai multe exercitii si mai bune pentru a arde grasimea, dar toate intrec statul pe fotoliu.

Antrenamentul cardiovascular dimineata inainte de a lua micul dejun. Aceasta forteaza corpul sa utilizeze grasimile asimilate pentru energie decat carbohidratii.

Exercitiul aerobic regulat ajuta, facandu-l pentru cel putin 40 de minute.

Daca nu poti alerga, incepe incet mergand 9 minute si fa jogging 1 minut. Incearca asta de cateva ori.

Cumpara un steper si fa 10000 de pasi pe zi. Asta inseamna cam 5 mile depinzand de cursa acestuia.

Inoata.

Gaseste exercitii distractive. Inscrie-te intr-o echipa de tenis. Mergi cu bicicleta, orice.

Daca esti rezistent la exercitiu, fa voluntariat.

Plimba cainii.

Cumpara-ti un caine activ! Te vor forta sa iesi afara in fiecare zi si reprezinta compania perfecta pentru a te motiva sa exersezi.

Fa-ti prieteni care sunt foarte activi fizic. Daca ai prieteni de genul vei exersa fara sa-ti dai seama doarece te vei distra cu ei.

Foloseste scarile. Mergi pe bicicleta care scurteaza distanta decat sa sofezi.

Leave a Reply