Managementul timpului

Creaza rutine zilnice si saptamanale. Aceasta obisnuinta creaza structura, dandu-ti un simtamant de ordine si calm mult mai semnificativ.

Deasemenea, poate sa-ti simplifice lucrul zilnic si viata personala si ziua ta nu va mai fi haotica si complicata. Poti grupa sarcini asemanatoare ca apoi sa le procesezi si poti fi sigur ca faci lucrurile pe care vrei cu adevarat sa le faci.

Cel mai important, esti in controlul acelei zile. Fara o rutina, nu avem posibilitatea sa spunem “nu” cererilor si suntem cu spatele la zid in fata celor care vor din timpul nostru cum sunt si website-urile, de exemplu, care vor atentia noastra. Nu este un lucru bun daca vrei sa realizezi lucrurile importante.

Preia controlul vietii tale. Stabileste niste obiceiuri si invata sa le aplici.

In continuare sunt niste sfaturi despre cum sa realzezi asta:

1. Sarcinile de lucru. Realizeaza lista cu lucrurile pe care vrei sa le realizezi in viata ta profesionala. Acestea pot fi lucruri mari precum o statistica saptamanala sau lucruri mici, cum ar fi niste rapoarte sau sa-ti golesti lista de inbox in fiecare zi, sa-ti revizuiesti scopurile, sa comunici succesele tale sefului etc

2. Sarcini personale. Fa la fel cu viata personala. Acasta lista poate cuprinde exercitii fizice, yoga, meditatie, a scrie un jurnal, a citi, a citi stirile, platitul facturilor, rufele, cumparaturile, lucrurile din viata copiilor tai, sa mergi la banca, sa mergi la oficiul postal, a gati etc.

3. Organizeaza lucrurile de pe lista. uita-te pe lista si gaseste metode de a pune sarcinile una langa cealalta. Acest lucru economiseste timp si evita intreruperile. De exemplu, daca mergi sa cumperi alimtente, la banca, la posta si la magazinul pentru animale de companie, pune-le la un loc pentru a le realiza intr-o zi. Iti poti pune deoparte o zi pe saptamana pentru birou, unde iti sortezi emailurile, facturile, scrisorile pentru posta, meniul zilnic sau a-ti face o lista cu alimente de care ai nevoie. Pentru serviciu, iti poti sorta lista cu telefoane intr-o ora, iti pot sorta emailurile etc

4. Lista zilnica. Acum uita-te pe listele tale si vezi care lucruri trebuie sa le faci in fiecare zi. Acestea pot include emailurile, apelurile, jurnalul zilnic, exercitiile fizice etc. Sugestia mea este sa aveti o rutina dimineata si una seara. Lasa mijlocul zilei deschis pentru a-ti rezolva lucrurile ce pot interveni.

5. Lista saptamanala. Lucrurile pe care le faci o data sau de doua ori pe saptamana, dar nu in fiecare zi, ar trebui sa fie pe lista ta de rutina saptamanala. Acesta pot fi: rufe, statistica saptamanala, sa-ti revizuiesti scopurile, finantele, gradinaritul, lucrul in curte. Daca ai multe sarcini saptamanale trebuie probabil sa le simplifici pentru ca devine greu apoi de tinut pasul. Pune eventual lucrurile asemanatoarea la un loc sau elimina pe cele neimportante.

6. Aplica. Acum ca ti-ai stabilit rutina zilnica si saptamanala, tine-te de ele cel putin o saptamana. La sfarsitul saptamanii vezi cum a mers. Daca sunt lucruri care nu au functionat, ajusteaza-le si incearca-le din nou pana vezi ca merg bine.

7. Fii perseverent si consecvent. Acesta este secretul – este usor sa-ti stabilesti obiceiuri, dar mai greu sa fii consecvent cu ele. Dar odata ce ai gasit un set bun de obiceiuri, daca te poti tine de ele 30 de zile, vor deveni un obicei si te vei simti cal si in control asupra vietii tale. cum sa fiu consecvent 30 de zile? Fa din asta o provocare pentru 30 de zile, premiaza-te, fa promisiuni celorlalti, pune-ti obiceiurile pe pereti. Daca vei reusi 30 de zile, acestea se vor automatiza si va necesita din ce in ce mai putina energie.

Leave a Reply