Consolidarea obiectivelor tale

Afirmatiile zilnice sunt ceva ce vei vedea in mod normal recomandate de cartile de psihologie ale culturii pop. In fiecare zi afirmi verbal obiectivele tale ca si cum ar fi deja realizate. Totusi, de obicei nu vei obtine nici un rezultat cu aceasta abordare- in majoritatea cazurilor este o pierdere de timp.

De ce acest lucru? Deoarece fiecare gand este o afirmare . Daca iti petreci 5 minute pe zi spunand “ sunt un nefumator”, dar alte 100 de minute includ ganduri ce reafirma identitatea ta ca fumator, precum aprinderea periodica a unei tigari si a vedea fumul ce se ridica in fata ta, nu vei face nici un progres. Ideea de baza a incercarii de a te conditiona sa gandesti intr-un nou mod este sanatoasa, dar afirmatiile verbale, cateva minute in fiecare zi, sunt un mod prost de a realiza acest lucru. Daca  vrei sa faci o mare schimbare in viata ta, trebuie sa iti schimbi identitatea si modul tau obisnuit de a gandi.

Sunt sanse ca esti blocat in situatia ta curenta si nu ai avut succes in incercarile tale de a creste intr-un nou rol pe care vrei cu adevarat sa il realizati. Gandurile tale zilnice continua sa consolideze vechiul tau rol. Multe persoane care vor sa faca acest pas nu reusesc sa il faca. Si un motiv este ca petrec prea multe ore pe saptamana consolidand vechia identitate, in timp ce investesc mult prea putin in a se gandi la noua lor identitate. Asa ca, daca vrei sa iti incepi propria ta afacere, dar actualul loc de munca iti ocupa 40 de ore pe saptamana gandindu-te la tine ca la un angajat, va fi greu sa faci aceasta schimbare. Trebuie sa iti schimbi mediul pentru a inceta consolidarea vechii identitati si sa incepi sa o consolidezi pe cea noua. Poate ca va fi nevoie sa faci si niste pasi mai drastici, dar acest lucru va afirma pe termen lung noua ta identitate. Trebuie doar sa construiesti o noua directie, pana in punctul in care va fi foarte greu sa te intorci inapoi. Toate aceste modificari creeaza noi afirmatii ale gandurilor. Prin indepartarea majoritatii legaturilor cu vechia identitate, elimini si acei declansatori ce cauzeaza sa te gandesti la vechea ta cale. Initial poate fi foarte greu sa faci aceste schimbari. Dar pentru ca intreg procesul sa fie mult mai usor, incepe cu pasi mici, cu schimbari minore si dupa o perioada vei fi capabil sa faci schimbari mult mai mari. Si acest proces poate functiona cu multe alte tipuri de schimbari. Daca mediul tau consolideaza identitatea la care vrei sa renunti, cum il poti schimba? Cateva schimbari minore nu vor fi suficiente pentru a depasi inertia. Dar daca poti continua sa construiesti acele schimbari, astfel incat sa te schimbi din ce in ce mai mult, probabil ca va functiona. Vei schimba echilibrul gandurilor tale de la afirmarea identitatii tale la 5%, la 50% si poate si mai mult. Multe persoane incep acest proces, dar nu il duc suficient de departe pentru a vedea rezultate.

Priveste in jurul tau in casa si intreaba-te obiectiv “ Ce tip de persoana locuieste aici?” Fa acelasi lucru cu biroul tau. Apoi fa o lista cu sase persoane pe care le frecventezi si intreaba-te “ Ce tip de persoana s-ar asocia cu aceste persoane?” Sunt raspunsurile la aceste intrebari obiective, congruente cu tipul de persoana care vrei sa fii? Daca nu, atunci ce tip de mediu ar avea acea persoana? Ce tip de prieteni? Si poti in mod gradual sa iti schimbi mediul spre cel nou? Poate ca nu poti imediat sa iti iei o noua casa sau un nou loc de munca, dar incepe cu acele lucruri marunte pe care le poti schimba chiar acum– astazi, acesta este un inceput.

Leave a Reply