A reusi prin a-i ajuta pe ceilalti sa reuseasca

Ce crezi despre guru auto-ajutorat ce realizeaza mare parte din succesul sau (financiar sau de alta natura) prin intermediul vehiculului de munca ca guru de  auto-ajutorare.

Ce putem spune despre un discurs motivational ce vorbeste despre succes, dar al carui succes extraordinar este sa fie de succes, in a vorbi despre succes. Nu vad nici o problema in acest lucru atata timp cat vorbitorul este onest. Problema apare atunci cand vorbitorul pretinde sa fie ceva ce nu este. Cum ar fi, afirmatia falsa ca ar fi milionar intr-o afacere precedenta, ce a fost in realitate un dezastru financiar, in timp ce culege profituri masive din vanzarea cartilor si seminarelor ce invata oamenii cum sa devina bogati.

Cred ca este minunat sa dezvolti o afacere centrata in a ajuta oamenii. Chiar si una ce urmeaza un tipar recursiv, cum ar fi ajutorarea oamenilor sa ajute alti oameni, in aceiasi maniera in care tu ii ajuti pe ei. Daca cererea pentru astfel de munca exista si daca intr-adevar ajuta oamenii, atunci este un model de afacere perfect acceptabil. De fapt, cred ca este unul dintre cele mai inteligente modele de afacere care exista. De ce sa nu te ajuti prin a-i ajuta pe altii?

Persoanele tinere, ce nu au foarte multa experienta dar doresc sa ajute alte persoane, aduc de asemeni o mare contributie. Dorinta lor ii impinge sa lucreze la propria lor crestere personala pentru a avea ceva eficace de impartasit. In mod general aceia care incearca sa isi falsifice succesul nu ajung foarte departe, dar cei care sunt onesti cu privire la impartasirea calatoriei lor de-a lungul timpului, pot cu siguranta oferi foarte multa valoare.

Nu este necesar sa fii un fel de super-guru pentru a-i ajuta pe oameni. Nu trebuie sa fii  perfect, inainte de a fi in masura sa contribuii. Poti incepe prin a impartasi ceea ce stii, care este probabil mult mai valoros decat crezi tu. Nu trebuie sa fii cel mai bun la toate. Poti inca sa aduci o contributie. Poti in continuare sa daruiesti ceva de valoare oamenilor. Cum stii daca ceea ce ai de oferit are valoare? Impartaseste-l si vei afla raspunsul. Daca oferi valoare, oamenii iti vor spune. Daca nu vei oferi acea valoare oamenii te vor ignora. Atata timp cat esti ignorat, continua sa experimentezi prin incercarea de a oferi valoare in moduri unice si noi. Poate ca ai o voce placuta si ai fi mai  bun in a face radio decat blog. Sau poate ca video ar avea o priza mai buna pentru creativitatea ta. Singurele limite sunt in modul tau de gandire.

A ajuta oamenii sa creasca este un serviciu ce are o mare cerere. Nu conteaza ca suntem intr-o recensiune (alimentata de media) . Acest lucru inseamna ca tot mai multi oameni sunt mai inclinati sa reduca cheltuielile nesemnificative si sunt mult mai sensibili in a-si cheltuii banii in mod intelept. In a achizitiona ceea ce ofera cel mai bun raport calitate – pret. Daca oferi o valoare slaba, esti pe un taram nesigur in timpul unei recensiuni. Dar daca oferi o valoare solida ce intalneste nevoile oamenilor, o recensiune poate crea oportunitati si mai mari pentru voi. Oamenii vor renunta la confortul din viata lor si in schimb te vor cauta pe tine.

Atunci cand modelul tau de afacere nu mai este alimentat de cereri suficiente, poti intotdeauna sa treci la altceva. Dar daca esti singurul lucru de care umanitatea are nevoie chiar acum, este ca mai multi dintre noi sa iasa in fata si sa imbratiseze adevaratul nostru potential, in loc sa ne multumim cu rolul limitat pe care conditionarea sociala ni l-a alocat.

In mediul nostru curent, exista insa destul loc pentru ca si mai multi oameni sa inceapa o afacere bazata pe ajutorarea si incurajarea altora sa creasca. Mai avem mult pana ca acest domeniu sa ajunga unul saturat.

Leave a Reply