6 Moduri practice si puternice de a depasi depresia

Unul dintre efectele sedentarismului si izolarii din viata contemporana este cresterea epidemica a depresiei. Peste 120 de milioane de persoane, pe intreaga planeta sunt afectate de depresie. Depresia este una dintre cauzele principale ale dizabilitatii, orelor lipsite de la locul de munca, relatiilor ratate si mult mai mult de atat.

Sunt sanse mari ca tu sau cineva apropiat tie, sa sufere in viitor de aceasta boala sociala. Este cu adevarat una dintre cele mai devastatoare boli ale lumii moderne, pentru ca te priveaza de capacitatea de a te bucura cu adevarat de viata. Activitati de care te bucurai in trecut, acum te fac sa te simti golit de orice sentiment. Interactionarea cu prietenii, familia si colegii de munca, poate deveni coplesitoare. Este greu sa iti imaginezi cum se va desfasura ziua ta, daca chiar si a te da jos din pat dimineata este mult prea greu pentru tine.

Caile traditionale de terapie si medicatia sunt destul de eficiente. Si ar trebui luate in considerare, daca depresia iti devasteaza viata. Totusi, exista alti pasi naturali, care dupa un anumit timp, pot sa fie eficienti in vindecare. Si un bonus la aceasta terapie naturala este schimbarea stilului de viata. Acesta iti va creste calitatea vietii, fie ca esti depresiv, fie ca nu. Si majoritatea acestor pasi nu costa nimic.

Studiile au aratat ca oamenii primitivi erau mult mai expusi la o viata activa si sanatoasa decat noi. Si in concluzie, nu se loveau de depresie, sau era prezenta doar in cazuri extreme. A-ti schimba stilul de viata, pentru a fi cat mai apropiat de cel al stramosilor tai, poate face minuni pentru starea ta de depresie. Alege unul dintre urmatori pasi si executa-l timp de o saptamana. Adauga cate unul nou in saptamanile ce urmeza, pana cand ii vei urma pe toti.

Acesti pasi sunt complementari unul cu celalalt. Si facand unul te va ajuta sa il faci pe urmatorul si te vei simti mult mai bine. Fa din aceste exercitii o rutina, astfel incat sa devina o parte din viata ta zilnica.

  1. Iesi afara. Bucura-te de lumina naturala a zilei, de soare, macar 30 de minute in fiecare zi. Acest lucru va permite ceasului tau biologic sa fie mereu fixat. Te ajuta sa iti reglezi ciclul de veghe si de somn. Si asigura un somn odihnitor noaptea, iar acest lucru ajuta sanatatea mentala si fizica.
  2. Exercitiile aerobice. 30 de minute, sau mai putin, de 3 ori pe saptamana inseamna ca edorfinele din corpul uman sunt eliberate in mod regulat. Este un bun mod de a elimina stresul cotidian. Nu trebuie sa alergi la un maraton. Doar creste ritmul cardiac pana la 120- 160 batai pe minut, in functie de varsta si conditie fizica. Simplul fapt de a merge pe jos poate face minuni.
  3. Acizii omega 3. 1.000 mg zilnic de omega 3 ajuta conectivitatea neuronilor creierului. Evita alimentele excesiv de procesate in favoarea carbohidratilor complecsi (cereale integrale), peste, carnea alba si multe vegetale.
  4. Somnul. Schimba-ti rutina de somn, in asa fel incat sa fie mai productiva si sa duca la un somn odihnitor. Stinge luminile si pune-te la somn la aceiasi ora in fiecare seara. Formeaza-ti o rutina de a face lucruri linistitoare inainte de a te pune la somn. Cum ar fi sa citesti, sa faci o baie fierbinte, etc. Evita cafeina si alcoolul. Nu lucra pana tarziu, sau sa faci alte activitati stresante ce iti solicita creierul.
  5. Socializarea. Interactioneaza cu prietenii si familia. Nu trebuie sa porti discutii filozofice, doar distreaza-te. Du-te la un film, viziteaza o galerie de arta, du-te la un meci de orice natura, iesi la o cafea sau la pranz cu prietenii apropiati. Doar fi in compania altor persoane si sentimentul tau de izolare se va diminua.
  6. Fii atent la modul tau de gandire. Strategia impotriva stagnarii intr-o stare negativa este vitala pentru a iesi din depresie si din alte fagase emotionale. Devino constient de acele momente, cand ai insistat asupra partilor negative din viata ta – reale si imaginare – si opreste-le. Este nevoie de munca si insistenta. Dar daca iti spui in mod constant sa incetezi cu acest mod de gandire, atunci construiesti un obicei pozitiv, ce iti va schimba viata in mai bine.

Fie ca e vorba despre haosul din trafic, sau de ceva mult mai personal, nu iti acorda luxul de a avea ganduri negative.

One thought on “6 Moduri practice si puternice de a depasi depresia

Leave a Reply