Fitness minimalist

Doua bariere comune pentru persoanele care vor sa faca exercitii fizice si sa fie in forma sunt lipsa de timp si lipsa de bani necesare pentru fitness. Cine are timp sa se duca la sala sau sa cumpere echipamente scumpe? Sau sa faca plimbari lungi cu bicicleta?

Daca acestea sunt lucrurile care te opresc atunci ai noroc. Nu ai nevoie de echipament pentru a face o sesiune de fitness cat mai buna si pentru a ajunge intr-o forma fizica foarte buna.

Cu o piesa sau doua de echipament cat mai simple poti sa iti dezvolti o rutina de exercitii foarte buna. Si aceste exercitii le poti face foarte simplu acasa sau in oricare alta locatie. Si timp iti vei gasi mai mult ca sigur, avand in vedere ca le poti face si atunci cand te uiti la TV.

Lucrurile pro si contra ale exercitiilor folosind greutatea ta corporala. Folosind doar greutatea ta corporala poti face un numar mare de exercitii dificile. Daca adaugi una sau doua piese de echipament: o coarda, o minge medicinala, un set de gantere mici vei creste nivelul de dificultate si mai mult. Si ai foarte multe avantaje de la exercitiile fizice care folosesc doar greutatea ta corporala:

  1. Nu platesti abonament la sala si nu trebuie sa cumperi echipamente foarte scumpe.
  2. Poti face exercitiile oriunde, oricand.
  3. Majoritatea exercitiilor implica multe grupe de muschi care lucreaza coordonat, rezultand intr-o forma fizica buna.
  4. Pentru persoanele care incep cu antrenamentul de forta exercitiile sunt mai mult decat suficiente. Si iti ofera o buna fundatie fizica pe care poti construi mai tarziu.

Exercitiile cu greutatea ta corporala nu sunt singurul lucru pe care ar trebui sa il faci, pentru mai multe motive:

  1. Dupa o perioada nu mai sunt atat de dificile. Va trebui sa continui sa construiesti forta ta fizica prin a adauga mai multe greutati. Si poti face acest lucru cu un echipament simplu.
  2. Daca nu ai macar o piesa de echipament unele grupe de muschi nu vor lucra la fel de mult ca altele. Aceasta nu este o problema pe termen scurt, dar dupa o perioada mai lunga de timp trebuie sa te asiguri ca totul este echilibrat.

O buna sugestie este sa incepi cu exercitii cu greutatea corporala si apoi incet sa faci tranzitia la exercitii combinate cu greutati, pentru un echilibru cat mai bun.

Exemplu de antrenament fizic. Vom alcatui un program simplu de exercitii care sa te ajute sa pui la punct o rutina de exercitii fizice pe care sa le poti face oricand. O colectie de exercitii care iti pune in miscare muschii si ligamentele.

Cum faci acest antrenament? Incepi cu putina incalzire – poti sa sari coarda, sa faci genoflexiuni, sa alergi in loc pentru cateva minute, orice va creste ritmul cardiac. Apoi fa exercitiile in ordine pentru 30 de secunde pana la 2 minute, cu putina pauza intre ele daca este posibil. Daca esti incepator in ale exercitiilor fizice fa pauze mai mari intre exercitii. Dar daca esti intr-o forma buna atunci renunta la pauza pentru a profita la maxim de ele.

  1. Flotari. Fa cat de multe poti. Incearca sa le faci si modificate daca poti acest lucru, cu o singura mana, etc.
  2. Abdomene. La fel ca si la primul exercitiu, fa cat de multe poti. Fa pauza intre sesiuni de 2-3 minute si respira adanc.
  3. Genoflexiuni combinate. Te lasi in jos pana cand copasele sunt paralele cu podeaua, apoi sari in sus cat de mult poti si apoi repeti.
  4. Sarituri in lungime.
  5. Fandari.
  6. Flotari hindu.( vezi Youtube)
  7. Rasucirea ruseasca ( vezi Youtube)
  8. Flotari diamant. Sunt flotari normale, dar vei tine palmele alaturate sub forma unui diamant. (vezi Youtube)

Creeaza-ti propriul tau antrenament. Acum ca ai vazut cateva exemple de exercitii pe care le poti incerca acasa, iti poti crea propria rutina cu exercitiile care iti plac cel mai mult.  Doar alege 5-12 exercitii si odata ce acestea au devenit usoare, incerca o alta serie.

Iata cateva sugestii:

  1. Alege o varietate de exercitii care sa antreneze toate grupele de muschi. Nu face doar variatii ale flotarilor, de exemplu. Trebuie sa faci niste exercitii de intindere, niste abdomene, exercitii pentru partea inferioara a corpului si altele care sa iti puna intreg corpul in miscare.
  2. Daca vrei o adevarata provocare mixeaza exercitiile cardio cu cele de forta.
  3. Daca ai echipament, foloseste-l. Sau cumpara o piesa sau doua care te poate ajuta si iti variaza exercitiile.
  4. Daca abia incepi exercitiile nu incepe in forta. Fa totul gradual. Nu te descuraja si nu exagera.
  5. Pe masura ce devii mai puternic, adaug gradual greutati. Gantere, haltere si mingile medicinale sunt un bun exemplu. Dar trebuie sa faci cateva luni de exercitii simple, doar cu greutatea ta corporala, inainte de a trece la greutati.

In scurt timp vei observa diferenta. Cu un minim de efort si cheltuiala poti sa ajungi la o forma fizica buna daca respecti un anumit program de exercitii. Si mai ales daca alegi o alimentatie sanatoasa care sa completeze acest antrenament.

Si nu uita ca poti sa iesi si la o simpla plimbare din cand in cand.

Leave a Reply