17 adevaruri despre fitness pentru a reveni in forma

Daca in ultimul timp ti-ai neglijat forma fizica, poate ca ar fi timpul sa te gandesti sa incepi din nou un program de fitness. Cheia este sa nu renunti la acest program. Daca te opresti pentru o vreme de la acest program, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa renunti pentru totdeauna. Doar mergi mai departe. Vei ajunge unde iti doresti in cele din urma.                               Iata in continuare 17 adevaruri despre fitness si forma fizica, ce va pot ajuta in procesul de slabire si atingere a greutatii ideale:

  1. Pasi marunti. Ca devii mai in forma pe masura ce faci cat mai multe exercitii este destul de evident. Poti incepe cu plimbari si pe masura ce devii mai in forma poti sa adaugi o alergare usoara in rutina ta. Si in cele din urma vei ajunge sa alergi cativa kilometri pe zi fara probleme. Principiul pasilor marunti se aplica si la dieta. Nu ar trebui sa incerci sa schimbi intreaga ta dieta peste noapte – fa acest lucru in etape. Pasi marunti si vei ajunge in timp unde iti doresti. De exemplu, pentru inceput incearca sa mananci mai multe fructe. Apoi redu sucurile acidulate. Apoi mananca mai multe legume la cina. Si asa mai departe. Te vei obisnui cu fiecare lucru dupa un anumit timp si schimbarile nu ti se vor mai parea atat de drastice. Un an mai tarziu vei manca mult mai sanatos si nu iti vei mai putea imagina sa te intorci la vechea dieta. Pasii marunti sunt cheia in dieta si in exercitiile fizice.
  2. Gaseste recompense pe termen scurt. Majoritatea persoanelor renunta la dieta sau la programul de exercitii deoarece cauta rezultate imediate. Si devin descurajate atunci cand nu le primesc. Dar nu vei avea aceste rezultate imediat. Este nevoie de cateva luni bune pana cand observi ceva rezultate din urma programului de tau de fitness. Dar intre timp trebuie sa cauti alte lucruri care sa te motiveze. Aceste recompense de termen scurt pot fi lucruri simple, cum ar fi sentimentul placut de energie pe care il ai dupa ce faci exercitii. Sau poti sa iti oferi un lucru dragut cum ar fi ceva bun, dar sanatos sau o carte.
  3. Urmareste-ti progresele. Cantarul probabil este cel mai popular mod de a-ti observa progresele, dar alte moduri includ masurarea taliei, sa iti faci poze in fiecare luna, etc. Indiferent de ceea ce alegi trebuie sa iti gasesti un mod obiectiv de a vedea progresele pe parcursul saptamanilor si lunilor. Altfel este posibil sa nu observi diferentele .
  4. Bucurati-va. Este foarte, foarte important. Daca iti vezi exercitiile ca fiind foarte dificile sau dureroase, nu vei fi capabil sa le executi pentru foarte mult timp. Vei renunta. Iti vei vedea dieta ca fiind foarte restrictiva si vei reveni la mancarea nesanatoasa in scurt timp. Trebuie sa gasesti exercitii fizice care iti plac si sa gasesti alimente sanatoase care sunt gustoase pentru tine. Experimenteaza cu retete noi pana cand le vei gasi pe cele pe care le adori. Bucura-te de tot procesul.
  5. Nu renunta niciodata. Poate ca este cel mai important adevar de pe aceasta lista. Daca renunti nu vei ajunge la obiectivul tau. Trebuie sa uiti acest lucru si sa mergi mai departe. Invata din greselile tale. Modifica-ti planurile pentru a preveni sa nu se mai intample din nou si reincepe. Intotdeauna incepe din nou. Daca faci acest lucru, pana la urma vei ajunge la obiectivele tale.
  6. Ia-ti un partener de exercitii. Acest lucru te va motiva sa iesi si sa faci exercitiile fizice, chiar daca nu ai intotdeauna dispozitia necesara. Nu vei dori sa iti dezamagesti partenerul.
  7. Spala-te pe dinti dupa masa . Acest lucru este extrem de simplu, dar ajuta cu adevarat. Iti da acea senzatie de prospetime si nu vei dori sa mai mananci dupa masa.
  8. Variaza-ti programul de exercitii. Acest lucru te ajuta sa pastrezi totul proaspat si amuzant. Variaza distanta, ruta, viteza. Si fa si alte lucruri in afara de alergare – joaca basket, fa excursii la munte, inoata, joaca tenis. A mixa lucrurile te va aduce intr-o forma si mai buna, iti provoaca corpul in noi moduri si face tot procesul mai placut.
  9. Concentreaza-te. Sunt intotdeauna multe lucruri pe care vrei sa le realizezi.  Si obiective pe care vrei sa te concentrezi, dar deoarece sunt multe, pierzi concentrarea si energia. Concentreaza-te pe un lucru odata pentru a reusi sa il fixezi ca pe un obicei.
  10. Odihna este importanta. Persoanele care se ocupa cu adevarat de exercitii uita acest lucru. Fara odihna muschii nostru nu au timpul necesar sa isi revina si sa creasca. Exercitiile aduc un stres suplimentar asupra corpului nostru si odihna le permite sa se adapteze si sa se imbunatateasca. Intotdeauna dupa o zi de exercitii trebuie sa urmeze o zi de odihna.
  11. Trage pentru un an sau doi, nu pentru cateva saptamani. A deveni in forma si mai sanatos necesita timp si trebuie sa fie gradual. Daca ai un drum lung de parcurs tinteste sa fii mai sanatos dupa un an. Lucrul principal este imbunatatirea graduala.
  12. Concentreaza-te in primul rand pe dieta ta. Daca cauti sa slabesti, sa elimini din grasime, cel mai mare factor este dieta. Poti sa elimini mai multe calorii de la ceea ce mananci, decat ceea ce pierzi prin exercitii fizice. Desigur ambele trebuie sa fie componente vitale pentru regimul tau de fitness. Dar incepe mai intai cu dieta si apoi cu exercitiile.
  13. Nu te compara cu modelele din reviste. Concentreaza-te pe sanatate, nu pe aparente.
  14. Gaseste exercitiile care sunt bune pentru tine. Unor persoane le place sa alerge, altele prefera sa inoate sau sa joace tenis. Poate ca tu preferi sa faci anumite sporturi, cum ar fi basketul sau fotbalul. Sau poate ciclismul e mai pe placul tau. Nu conteaza cu adevarat ceea ce alegi atat timp cat te pui in miscare si iti place ceea ce faci. Gaseste solutia care functioneaza cel mai bine pentru tine.
  15. Invata sa fii prezent. Invata sa fii cu adevarat prezent atunci cand faci exercitii sau cand mananci. De exemplu, atunci cand alergi incearca sa iti mentii mintea in momentul prezent. Sa iti simti corpul si respiratia si sa observi imprejurimile pe masura ce alergi pe langa ele. Cand mananci, gusta cu adevarat alimentele si simte textura. Face intreaga experienta mult mai placuta.
  16. Nu iti lasa corpul sa se adapteze prea mult. Cateodata ne lovim de anumite ostacole si nu mai avansam in programul nostru de fitness. Facem aceleasi exercitii dar nu ne imbunatatim cu adevarat. Trebuie sa schimbi lucrurile fie ca este vorba de a  duce exercitiile la un nivel mai inalt sau de a-ti schimbi rutina. Altfel corpul tau se adapteaza sa faca aceleasi exercitii mereu si inceteaza sa se mai imbunatateasca.

Inspira-te. Un alt concept cheie. Citeste reviste si bloguri ce iti arata cum au reusit alte persoane sa ajunga intr-o forma fizica de invidiat. Acest lucru te va inspira sa iti urmezi planul de exercitii si dieta, pentru a ajunge si tu la rezultatele dorite. Gaseste ceva care sa te inspire si sa te motiveze sa mergi mai departe.

Leave a Reply