Cele 7 reguli esentiale pentru a avea o sanatate optima

Noi traim intr-o societate supraincarcata de informatii. Nu a mai existat un moment in istorie in care informatia sa fie atat de usor accesibila. Prin a scrie o simpla fraza pe Internet acum primim sute, mii sau chiar milioane de raspunsuri in cateva secunde. Si datorita abundentei de informatii care ne sunt la indemana, multi dintre noi suntem confuzi. Si la fel de confuza este si lupta noastra cu traiul excesiv. Si ca un rezultat, multi dintre noi au datorii, au prea multe lucruri si sunt supraponderali.

Exista prea multe intrebari despre cum sa facem exercitiile fizice, cum sa mancam sau cum sa traim sanatos. Cardio sau greutati? Cat de multe proteine consumam? Cat de multe grasimi te fac gras? Cel mai simplu raspuns probabil este si cel corect. Si acest lucru este valabil in viata la fel de mult ca in curele de slabire, in exercitiile fizice si in general cand este vorba despre sanatate. Am deviat de la calea lucrurilor simple si am facut lucrurile mult mai complicare decat sunt. Trebuie sa ne intoarcem la lucrurile de baza pentru a putea salva societatea noastra obeza si nesanatoasa. Iata 7 reguli care te pot ajuta sa faci acest lucru:

  1. Mananca mancare adevarata. Pentru o populatie ocupata care nu are timp sa numere caloriile sau cate grame de proteine sau cat sodiu si grasimi saturate au alimentele, acesta este raspunsul pentru a fi sanatos si a pierde in greutate. Orice Mama Natura pune pe pamant in forma sa cea mai simpla este mancare adevarata – neimpachetata, neprocesata, fructe si legume care nu contin conservanti, carne si peste crescute in mod natural. Carne de la o vaca care a pascut iarba proaspata. Apa, nu suc. Mere, nu gem de mere plin de zahar. Daca mananci alimente cu  adevarat nutritive, atunci corpul tau se simte hranit si nu simte nevoia de a consuma mai mult. Daca mananci alimente procesate care nu au nici o valoare nutritiva, atunci corpul tau trebuie sa munceasca mai mult pentru a le digera si asimileaza ceea ce ai consumat pentru ca nu mai are energie. Te simti in continuare infometat, deoarece nu ai avut un aport caloric bun si intregul sistem este derutat pentru ca nu stie ce anume ai consumat.
  2. Traieste activ. Societatea noastra era mult mai sanatoasa cand nu exista toata aparatura sofisticata care se gaseste astazi in salile de fitness. Mergeam pe bicicleta, schiam, faceam surf, jucam basket sau handbal si mergeam pe jos peste tot. Acum mergem la sala. Alergam pe banda precum soarecii intr-o cusca, facem bodybillding care ne da niste muschi imensi, deloc naturali si facem clase de aerobic care nu ofera nici un beneficiu in modul cum aratam. Pe masura ce societatea noastra a facut tranzitia de la o cultura activa la cultura de a merge la sala, obezitatea, bolile de inima si diabetul au inceput sa creasca. Coincidenta? Poate. Dar a ramane activ si a incerca lucruri noi – a juca un sport, a merge prin padure, a te catara pe munte, a fi activ cu familia ta, a te juca cu cainele in parc, nu a ucis pe nimeni. Traieste activ si foloseste sala de sport doar pentru a completa efortul tau.
  3. Iesi afara. Aceasta regula merge mana in mana cu cea de mai sus. Corpul nostru tanjeste dupa aer proaspat si de a fi in natura. A fi in natura ne da un sentiment de libertate si de calm pe care nici o sala de sport sau mall sau birou nu ne poate da vreodata.
  4. In mod constant depune efort pentru a te imbunatatii cu scopul de a vedea o schimbare. Daca faci acelasi lucru in fiecare zi fara nici o schimbare sau o imbunatatire, atunci nimic nu se va schimba in corpul tau. Corpul tau vrea sa ramana la fel si doar atunci cand te aventurezi in afara zonei tale de confort vei vedea cu adevarat imbunatatiri. Si acesta regula este adevarata atat in viata cat si in ceea ce priveste exercitiile fizice. Fixeaza obiective, depaseste recorduri si in mod constant tinde catre mai bine. Daca ai alergat 5 km in 30 de minute ieri, data viitoare cand alergi tinteste catre 29 de minute. Daca ieri ai facut 10 flotari atunci data viitoare fa 11. Forteaza-te in afara lucrurilor confortabile si te vei schimba – atat in corp cat si minte.
  5. Dormi suficient. Deseori veriga lipsa in a incerca sa slabesti este lipsa somnului de calitate. Adultii sanatosi necesita 7-9 ore de somn neintrerupt in fiecare seara. Somnul ajuta sa reglam hormonii. Ucide bacteriile rele care se acumuleaza in stomac in timpul zilei si este timpul cand corpul tau repara tesuturile. Daca nu dormi suficient atunci raspunsul tau imunitar va avea de suferit, te vei ingrasa si vei avea putina energie.
  6. Practica recuperarea activa. Indiferent de ceea ce crezi, exercitiile fizice cu toate beneficiile sale sunt tot o forma de stres. Orice raspuns care produce un plus de adrenalina va produce, de asemenea, un raspuns de stres in corpul tau. Trebuie sa echilibram exercitiile intense cu exercitii calmante care fac fata stresului. Yoga, tai chi sau orice alta forma de meditatie sunt cele mai comune exemple pentru a face fata stresului. Incearca sa incorporezi macar una dintre aceste activitati in practica ta saptamanala. Doar cateva minute de meditatie este tot ceea ce ai nevoie pentru a redobandi echilibrul necesar, pentru a trece prin ziua ta fara anxietate sau nervi.
  7. Foloseste miscari naturale. Exista 5 miscari naturale – genuflexiunea, alungirea( care include mersul si alergatul), impingerea, tragerea si rotirea. Daca vrei sa economisesti timp, sa cresti rezultatele si sa traiesti sanatos atunci toate exercitiile tale ar trebui sa incorporeze macar una dintre aceste miscari. Fa exercitii in mod natural, misca-te natural si vei fi mai sanatos.

Foloseste regulile de mai sus precum o lista cu lucruri de facut. Si incearca sa incorporezi macar o regula pe saptamana, introducand o regula noua de fiecare data cand ai ajuns sa stapanesti una. Incearca sa nu devii coplesit. Aceasta nu este o abordare rapida. Este nevoie de timp pentru a reveni la calea corecta. Doar continua procesul si fii persistent si vei ajunge unde iti doresti. Doar prin a trai cu aceste 7 reguli in minte vei deveni mai sanatos, mai fericit si cu o viata mai implinita.

Leave a Reply