Metode creative pentru a evita sa devii dependent de munca

Cultura noastra sarbatoreste dependentii de munca. Auzim povesti despre persoane care stau pana tarziu in noapte la birou sau despre indivizi care nu isi iau niciodata o vacanta. A munci foarte mult nu inseamna ca meriti o stea sau o marire de salariu. A munci prea mult este probabil sa iti scada productivitatea, sa te lase secat de creativitate si sa iti afecteze negativ relatiile tale cu prieteni si familie. A-ti urmari pasiunea este un dar minunat si nu e nimic rau in a munci din greu la proiecte pe care le iubesti. Totusi este esential sa mai iei si pauza. Fie ca muncesti acasa sau intr-un birou sau in alta situatie lucrativa este esential sa iti hranesti spiritul tau creativ. Mai jos ai cateva moduri creative de a evita de devii un dependent de munca.

  1. Fixeaza limite clare. Asigura-te ca orele tale de munca sunt consecvente. De exemplu, daca programul tau de lucru este de la 8 la 5 asigura-te ca la ora 5 ai plecat de la birou. Nu ramane pana tarziu.
  2. Dormi suficient. A sta seara pana tarziu pentru a munci la un proiect si apoi sa te trezesti dimineata la 5 pentru a ajunge la birou la timp nu este o strategie buna. Lipsa de creativitate, moralul scazut si irascibilitatea sunt cateva dintre trasaturile persoanelor care nu dorm suficient. Munceste inteligent, nu din greu.
  3. Deconecteaza-te de la Internet. A-ti executa munca nu necesita conectarea la Internet. Este incredibil ce se poate intampla daca pleci din fata ecranului computerului sau daca inchizi telefonul. Majoritatea ideilor marete vin atunci cand esti deconectat de la tehnologie. Fiecare dintre noi suntem creativi si ideile pot veni in cele mai ciudate momente. Doar pentru ca ai o idee nu inseamna ca trebuie sa o implementezi imediat. Tine un jurnal cu tine tot timpul astfel incat sa poti captura toate ideile tale si sa te bucuri de timpul tau liber.
  4. Petrece timp in natura. A petrece timp in natura este un mod grozav de a reduce stresul, de a te deconecta de la grijile zilnice si de la mesajele legate de munca. Pune timp de o parte din viata ta zilnica pentru a iesi afara. De exemplu, mergi jumatate de ora in fiecare zi si acorda atentie lucrurilor care te inconjoara. Nu este nevoie sa te grabesti. Incearca sa intelegi sentimentele tale instinctuale si observa frumusetea naturala din jurul tau.
  5. Fa-ti timp pentru prieteni, familie si consoarta. Daca muncesti prea mult probabil ca sacrifici timpul pentru prieteni, familie si consoarta. A face o munca pe care o iubesti este extrem de important, dar la fel sunt si persoanele din viata ta care te iubesc. Ia in considerare cum iti petreci timpul si ceea ce este cu adevarat important in viata ta. Cand esti cu familia si prietenii fii cu adevarat in acel moment. Fa un efort sa fii prezent. De exemplu, daca ai o conversatie cu un prieten asculta ce are de spus. Fii in acea conversatie si pune intrebari.
  6. Mananca mancare adevarata. Un efect secundar a faptului ca muncesti prea mult este sa mananci in oras des si sa nu mananci mancare cu adevarat. Si anume fructe, legume si cereale integrale. Inainte de a te duce la birou, acorda-ti timp sa pregatesti un mic dejun si un pranz sanatos. Si cel mai important nu manca in timp ce muncesti. Savureaza mancarea si bucura-te de fiecare inghititura. Studiile au demonstrat ca daca mananci repede este mult mai probabil sa mananci mult mai mult decat este necesar si sa te ingrasi.
  7. Gaseste un hobby. Cultiva un hobby, de preferat ceva care nu are legatura cu slujba ta de zi cu zi. Incepe prin a scrie pe o hartie toate interesele tale. De exemplu, poti sa incepi sa alergi, sa mergi, sa crosetezi, sa citesti sau sa scrii. Un hobby ar trebui sa iti aduca bucurie, ceva in care sa te pierzi.
  8. Asculta-ti corpul. Daca muncesti prea mult vei incepe sa te simti obosit, capricios si apatic. Toate aceste simptome sunt un semn sa trebuie sa incetinesti ritmul. Este esential sa iti asculti corpul. Cand iti asculti corpul vei stii cand esti bolnav sau cand doar ai nevoie de ceva odihna in plus.
  9. Pune mereu sub semnul intrebarii obiectivele tale si scopul tau in viata. Este important sa iti reevaluezi continuu obiectivele, scopul in viata si comportamentul. De exemplu, daca stai in mod constant pana tarziu seara la birou, iti sacrifici relatiile personale din cauza muncii sau iti verifici emailul in mod obsesiv intreaba-te:

De ce fac acest lucru?

Care este obiectivul final?

Este comportamentul meu sanatos?

10.  Continua sa cultivi obiceiuri sanatoase. A dezvolta obiceiuri sanatoase nu este ceva ce se intampla peste noapte. Prin a lucra la schimbarea unui mic obicei in fiecare zi poti sa faci schimbari uriase pe termen lung. De asemenea, ia in considerare incorporarea unor schimbari mici in rutina ta zilnica precum a face jumatate de ora de exercitii fizice in fiecare zi, a gati manare mai sanatoasa si a fi in momentul prezent cand esti cu prietenii si familia.

11.  Cauta alte persoane care au un bun echilibru intre munca si viata personala. Daca crezi ca esti dependent de munca cauta alte persoane care te pot ajuta. Conecteaza-te cu prietenii, familia si ia in considerare terapia ca o optiune. Daca crezi ca munca iti influenteaza negativ viata fa ceva cu privire la aceasta problema. Avem doar o singura viata. Asa ca trebuie sa o traiesti bine si sa ai grija de tine insuti.

Leave a Reply