Jumatatea lipsa, esentiala pentru a duce lucrurile la sfarsit

Un bun sistem de a face lucrurile incepe cu scopul. Trebuie sa incepi cu o declaratie formata dintr-o fraza, cu privire la scopul tau in viata si o declaratie a misiunii pe termen lung. Declaratia misiunii trebuie sa ia scopul tau de nivel inalt si sa il imparta in diferite arii precum: fizic, social, mental, cariera, spiritual, etc. Trebuie sa te concentrezi mai mult pe cine vrei sa fii, decat pe obiective, scopuri, sarcini etc. Asa ca scopul tau trebuie sa fie despre cine esti, de ce esti aici si ce vrei sa insemne viata ta.

Urmatorul nivel de care trebuie sa te ocupi este obiectivul. Toate obiectivele tale sunt fie bazate pe nevoie, fie bazate pe scop. Si sub nivelul obiectivelor se afla standardul lucrurilor de facut. Aici avem proiecte. Si proiectele sunt derivate direct din obiective. Iar sub acest nivel avem actiunile viitoare.

Sistemul standard de a face lucrurile este un sistem de un nivel scazut. Este absolut minunat pentru managerierea proiectelor si a actiunilor. Rezultatele sunt excelente. Te ocupi de lucrurile de zi cu zi foarte eficient si astfel iti rezolvi toate e-mailurile, apelurile telefonice ce trebuiesc facute, documente ce trebuie sa le rezolvi in ziua respectiva. Totusi ceea ce lipseste acestui sistem este nivelul inalt. Incepe de la nivelul de proiect, dar de unde vin aceste proiecte? Presupunerea de baza este ca acestea vin de la seful tau sau de la compania ta. Sau poate ca iti conduci propria afacere si ai multe proiecte anterioare ce s-au strans inainte de a afla despre sistemul de a face lucrurile. Dar cum stii daca aceste proiecte merita sa fie executate? Cum stii daca lucrezi in locul de munca corect?  De unde vin proiectele tale personale? Acest element de nivel inalt ce lipseste din sistemul standard de a face lucrurile este absolut esential. Nu are nici un sens sa aplici orbeste sistemul de a face lucrurile decat daca deja ai asigurat elementele de nivel inalt al scopului, misiunii si obiectivelor. Altfel esti condamnat sa lucrezi toata viata la obiectivele altor persoane si sa te pierzi in proces.

Sistemul standard de a face lucrurile, te va invata cum sa faci lucrurile bine. Este extrem de eficient in acesta ramura. Dar inainte de a te preocupa sa faci lucrurile bine, trebuie sa iti dai seama care sunt aceste lucruri. Se spune ca aceasta este diferenta dintre management si conducere. Managerii fac lucrurile bine, iar conducerea lucrul corect. Sistemul standard de a face lucrurilor este un sistem de manageriat personal. Dar este esential sa ai si un sistem personal de conducere. Daca stapanesti sistemul de a face lucrurile, fara elementele de conducere a vietii, viata ta va fi precum un vas ce este foarte bine manageriat, cu exceptia faptului ca nu are nici capitan si nici destinatie. Va naviga la intamplare, dar foarte eficient. Cu elemente de nivel inalt in viata ta ai o directie clara, concentrata ce se schimba foarte putin. Productivitatea personala se transforma in implinire personala.

Inainte de a face lucrurile trebuie sa alegi in mod constient care sunt acele lucruri pe care vrei sa le faci. Si scopul tau in viata este raspunsul. Iti procura contextul de actiune. Scopul transforma “a face lucrurile bine” in “a da vietii o semnificatie”. Cand lucrezi la nivelul de proiecte si actiune sunt deja infuzate cu scop. Scopul tau. Misiunea ta. Propriul tau motiv de a trai. Fiecare hartie pe care o completezi, fiecare cuvant pe care il scrii, fiecare proiect pe care il duci la final, acum inseamna ceva. Sunt parte dintr-un intreg mai mare, o expresie mai profunda a ceea ce esti cu adevarat.

Leave a Reply