Incredibila importanta a somnului

In mod sigur stii ca somnul este important pentru sanatatea si fericirea ta, dar poate ca nu te-ai gandit ca mai are inca doua sarcini extrem de importante pentru viata ta de zi cu zi.

  1. Daca nu dormi suficient vei esua in schimbarea obiceiurilor.
  2. Daca iti lipseste somnul atunci si motivatia ta va scadea dramatic.

Poate ca iti doresti sa implementezi obiceiul de a te trezi dimineata devreme pentru a fi mai productiv si a fi mai concentrat pe obiceiurile tale matinale. Dar aceste doua lucruri au mult de suferit din cauza lipsei de somn. Somnul este unul dintre cei mai importanti dar neglijati factori atunci cand vine vorba de a crea un obicei. Atunci cand orele de somn scad si productivitatea ta scade. Motivatia de a lucra din greu la un proiect scade. Iata ce se intampla:

  • Stai treaz pana tarziu in noapte dar incerci sa te trezesti dimineata si astfel ai un deficit de somn.
  • Din pacate stai treaz pana tarziu si in seara urmatoare si te trezesti dimineata devreme si deficitul de somn creste.
  • Acest lucru continua pana cand esti cu adevarat obosit si nu mai esti motivat sa faci nimic.
  • Lipsa de motivatie scade nivelul de disciplina si astfel obiceiurile de sanatate sunt uitate.
  • Indiferent de proiectele si obiceiurile la care ai lucrat, renunti la ele si te simti rau din aceasta cauza.

Acest tipar continua pana cand vei avea suficient somn.

Cum sa devii mai bun la somn:

  • Du-te la somn devreme. Astfel iti va fi mult mai usor sa te trezesti dimineata devreme si sa fii odihnit. Dar daca nu te duci la somn devreme atunci a te trezi dimineata este o greseala.
  • Dormi cat este necesar pentru organismul tau atunci cand nu te duci la somn devreme.
  • Formeaza o rutina de somn. Atunci cand o vei urma te vei simti mult mai bine. Spala-te pe dinti, fa un dus cald, inchide toate dispozitivele electronice, citeste o carte, etc.
  • Mediteaza. Concentreaza-te pe corpul tau si pe respiratie. Daca esti obosit vei adormi mult mai repede daca meditezi.

Daca te gasesti ca iti lipseste motivatia sau ai probleme cu schimbarea unui obicei atunci verifica nivelele tale de somn. Poate fi factorul care te tine pe loc.

Leave a Reply