Cum sa folosesti mini-meditatia pentru a te relaxa

Deseori este este greu sa fii atat de concentrat pe cat ti-ai dori. Multe lucruri in vietile noastre haotice ne intrerup sau ne erodeaza concentarea. Gandeste-te: telefoanele, mesageria instant, e-mailul si colegii de munca, toti concureaza pentru timpul si energia ta. Din fericire exista moduri de a contracara aceste forte. Si sa imbunatatesti concentrarea in activitatile tale. Un mod este sa folosesti “mini-meditatia”.

Mini-meditatia iti mareste concentarea si iti calmeaza mintea pe parcursul zilei. Nu este nevoie de o pregatire elaborata sau de o tehnica anume. Si poti sa faci acest lucru oriunde, in mai putin de un minut. Asa ca, sunt exercitii ideale de concentrare, fie ca esti acasa intr-o camera linistita sau in mijlocul unei zile aglomerate de munca.

Iata procesul de mini-meditatie:

  1. Opreste-te din ceea ce faci. Prinde un minut pentru tine si mental pune deoparte ceea ce faci. Adu-ti aminte, intregul exercitiu dureaza mai  putin de un minut, asa ca nu trebuie sa faci o tragedie, pentru a gasi momentul perfect de a te opri. De fapt este mai mult o pauza, decat un stop si vei fi reinvigorat si pregatit sa reincepi ceea ce faceai, in foarte scurt timp.
  2. Inchide ochii. Inchide ploapele si relaxeaza-te.
  3. Acorda atentie respiratiei. Centrul acestui exercitiu este constientizarea propriei respiratii. Nu trebuie sa faci nimic special, doar respira normal, dar acorda atentie senzatiei pe care o ai atunci cand aerul intra si iese din corpul tau. Daca doresti poti sa respiri mai lent si mai adanc, decat o faci de obicei.
  4. Numara 3 cicluri complete de  expiratie-inspiratie.
  5. Incet deschide ochii si reincepe lucrul de unde l-ai lasat.

Si asta este tot. Frumos si simplu. Incearca mini-meditatia, periodic, in timpul zilei si vei observa ca esti mult mai concentrat si mai atent.

Leave a Reply