Arta de a nu face nimic

Arta de a nu face nimic

Sigur, toti stim cum sa nu facem nimic. Cu totii stim cum sa stam si sa pierdem vremea. Dar multi dintre noi suntem prea ocupati sa facem asta si cand o facem, mintea noastra e cu totul in alta parte. Nu ne putem relaxa si bucura de a sta degeaba.

A nu face nimic poate fi o pierdere de vreme sau poate fi o forma de arta.
Aici sunt cateva idei de cum poti deveni un maestru al acestei arte si in timpul procesului sa-ti imbunatatesti viata, sa scapi de stress si cum sa fii mai productiv cand lucrezi.

Incepe cu lucruri mici

A nu face nimic, in adevaratul sens al cuvantului, poate fi coplesitor daca incerci sa stai mult degeaba. Prima data incepe prin a te concentra pe 5-10 minute si incepe sa exersezi intr-un log sigur – acasa, nu la munca sau in locurile aglomerate. Poti deasemenea sa nu fii pregatit stai degeaba in mijlocul naturii, asa ca petrece timpul in dormitor sau sufragerie. Gaseste timp si un loc unde nu exista distragere, zgomot mare si nici persoane care sa te deranjeze.

Scapa de lucrurile care te pot distrage – televizor, computer, mobil etc. A nu face nimic este greu cand dispozitivele de comunicare te suna pentru a face ceva.

Acum inchide ochii si nu face nimic. Da, unii “destepti” vor spune ca faci ceva – esti asezat si iti inchizi ochii. Dar noi ne referim la sensul in care daca cineva ar fi sa ne sune si ne-ar intreba ce facem, noi sa raspundem “Nimic”. Nu-i lasa sa te sune oricum. Vor incerca sa te distraga.

Dupa 5-10 minute in care nu faci nimic poti renunta si mergi sa faci ceva. Dar incearca sa faci asta in fiecare zi sau pe cat de mult posibil deoarce nu poti deveni un maestru fara sa exersezi.

Respira

Primul lucru cu care sa incepi pentru a-ti dezvolta aceasta arta consta in respiratie. Daca aceasta suna suspicios precum meditatia, ei bine, scoate-ti asta din minte. Nu suntem aici pentru a crea suspiciuni, ci pentru a nu face nimic.

Incepe prin a inspira usor si apoi expira usor. Acum gandeste-te la respiratie pe masura ce intra in corp prin nas si iti umple plamanii. Acum incearca sa simti cum iese din corp pe gura si simte satisfactia golirii plamanilor.

Fa asta timp de 5-10 minute daca poti. Exerseaza cat de mult poti. Cand incepi sa te gandesti la alte lucruri cum ar fi cat de bune sunt deprinderile Zen de pe blog, ei bine, inceteaza sa te mai gandesti la asta! Nu-ti distrage atentia de la a te gandi la respiratie de fiecare data.

Relaxeaza-te

O parte importanta a acestei arte este aceea de a te relaxa complet. Daca suntem tensionati atunci a nu face nimic este fara de folos.
Relaxarea incepe prin a gasi un loc confortabil pentru a nu face nimic – un scaun moale, un fotoliu, pat. Odata ce ai gasit acest loc, intinde-te pe el si fa-te confortabil. Gandeste-te cum se intinde o pisica si se face confortabila. Pisicile sunt foarte apte pentru a nu face nimic. Poate nu vei reusi niciodata sa te apropii de nivelul artei lor, dar sunt foarte bune pentru inspiratie.

Urmatorul lucru, incearca tehnica respiratului. Daca nu esti complet relaxat de-acum (un atipit scurt ar fi o indicatie buna pentru relaxare), incearca un masaj propriu. Da, masajul este mult mai bun cand este facut de alte maini, dar masajul propriu este bun deasemenea. Incepe cu umerii si gat. Mergi spre cap si chiar spre fata. Deasemenea maseaza-ti spatele, picioarele si bratele. Evita orice zona care te-ar putea sa faci ceva (chiar daca ar putea fi relaxant).

O alta metoda de a te relaxa este un exercitiu prin care iti tensionezi fiecare muschi din corp, cate o parte a corpului, pe rand si apoi detensionezi muschiul. Incepe cu labele picioarelor, picioarele si lucreaza-ti muschii pana la sprancene. Daca iti poti tensiona partea superioara a capului s-ar putea sa fii mult mai avansat pentru articolul acesta.

Odata ce esti relaxat incearca sa te relaxezi si mai mult. Incearca sa nu te relaxezi asa de mult incat sa iti pierzi controlul asupra fluidelor corpului care sunt de eliminat.

Baia – un stadiu avansat

Aceia dintre voi care sunteti la incepul stagiului artei de a nu face nimic nu trebuie sa incercati asta. Dar odata ce v-ati perfectionat pasii anteriori, stadiul Baii poate fi foarte buna.

Baia trebuie sa fie confortabila si fierbinte. Nu clocotita, dar fierbinte. Bulele sunte deasemenea recomandate, chiar daca esti un barbat prea masculin pentru asta. Doar nu spune prietenilor tai despre asta. Celelate accesorii pentru baie cum ar fi buretele, gelul de baie sunt optionale.

Din nou, trebuie sa nu ai niciun factor de distragere imprejur. Baia este eficienta daca esti singur in casa, dar daca nu, ceilalti din casa trebuie sa stie ca nu trebuie sa fii deranjat, chiar daca arde casa. Daca incalca aceasta regula sacra invrajbeste-te asupra lor cu mania iadului.

Intra in cada cu apa pe rand cu picioarele foarte incet. Daca baia este suficient de fierbinte este bine sa intri in ea cate un centimetru pe rand. Pentru partile mai sensibile ale corpului cum ar fi cea dintre picioare, este bine sa-ti inchizi ochii si incet sa te lasi usor in apa combatand toate reflexele de a te feri. Odata ce esti complet scufundat in apa (si trebuie sa fii scufundat complet, inclusiv capul prima data), inchide ochii si simte caldura cum iti patrunde in corp.

Poti incepe sa transpiri. Este un lucru bun. Lasa transpiratia sa curga. Ai nevoie de un pahar cu apa deoarece transpiratia te dezihidrateaza. Lasa-ti muschii penetrati de caldura pentru a fi relaxat complet si lasa-ti grijile si stresul sa plece din corp in apa.

O baie fierbinte este nemaipomenita daca este urmata de un dus rece. Oricum, iesi din apa odata ce apa nu mai este calda si pielea ti se stafideste.

Gusta si simte

A nu face nimic este deasemenea extraordinar acompaniat de bauturi sau mancare. Ceai sau cafea, vin, ciocolata calda si alte bauturi senzuale merg bine cu aceasta arta. Este bine sa consumi aceste bauturi singure, fara mancare, fara a citi o carte intre timp sau alte distrageri. Concetreaza-te pe lichid pe masura ce-l inghiti savurand fiecare picatura din aroma, textura si temperatura lichidului din gura inainte de a-l inghiti si simte inghititul complet. Inchide ochii pe masura ce faci asta. Bucura-te cu adevarat de acea bautura.

Mancarurile sunt bune deasemenea: fructele de padure, deserturi bogate, paine proaspata, cea mai buna e supa sau orice iti place tie. Mananca incet savurand fiecare bol alimentar. Mesteca incet si inchide ochii pe masura ce te bucuri de mancare. Simte textura in gura. Este extaz!

A nu face nimic in natura

Dupa ce ati trecut de stagiile anterioare este timpul sa exersati aceasta arta in natura. Gaseste un loc linistit – in curte daca este in regula, in parc, padure, plaja, rau, lac – locurile cu apa sunt excelente. Mergi departe de sunetele traficului si de cele ale orasului.

Aici, in natura poti exersa timp de 20 de minute, o ora sau chiar mai mult. Sunt putine distrageri si te poti abate de la stresul vietii cotidiene. Nu-ti lasa mintea sa plece in alta parte – concentreaza-te pe imprejurimile naturale. Uita-te atent la plante, apa si viata salbatica. Apreciaza cu adevarat maretia naturii si miracolul vietii.

Integreaza aceasta arta in viata zilnica

Acesta este stagiul final in a administra aceasta arta. Nu-l incerca pana nu ai exersat si ai devenit competent cu stagiile de mai sus.

Incearca sa nu faci nimic in timp ce astepti la doctor, birou, autobuzul sau avionul fara a citi ziarul sau vreo revista, fara a vorbi la telefon, fara a-ti verifica emailul, fara a face ceva, fara a te ingrijora despre ceea ce ai de facut mai tarziu. Concentreaza-te asupra respiratiei sau incearca tehnicile de mai sus. Concentreaza-te pe lucrurile din jurul tau – uita-te la ele, intelege-le, asculta conversatia lor.

Apoi, incearca sa nu faci nimic atunci cand conduci. Da, trebuie sa conduci, dar incearca sa nu face nimic altceva. Nu asculta muzica sau stirile. Nu face mai multe in acelasi timp. Nu vorbi la telefon, nu manca. Doar condu. Concentreaza-te pe condus, uita-te la lucrurile pe langa care treci si asculta-ti respiratia. Relaxeaza-te si nu-ti pasa de ceilalti soferi (dar nu intra in ei!).
Condu incet apasand usor pe pedaele de acceleratie si frana. Aceasta tehnica are un efect colateral foarte bun: economie la combustibil.

In ultimul rand, incearca sa nu faci nimic in mijlocul haosului, la locul de lucru sau in alte medii stresante. Ignora tot, inchide ochii si gandeste-te la respiratie. Incearca o tehnica de relaxare. Fa asta timp de 5-10 de minute pana la 20-30 de minute. Daca poti face asta in mijlocul unei zile stresante la lucru sau cu copiii, iti vei permite sa te concentrezi mai mult pe lucrurile pe care le ai de facut. Vei fi relaxat si gata sa te concentrezi, fiind foarte activ. (Atentie! Nu fa ceva ce te-ar putea pune in incurcatura cu seful tau, asa ca fii atent! Dar daca asta te face mult mai productiv, seful s-ar putea sa nu se supere.)

In final, Arta de a nu face nimic nu poate fi invatata peste noapte. E nevoie de ore si ore de exercitiu. A nu face nimic este usor, dar te vei bucura de fiecare minut! Incearca azi.

Leave a Reply