7 Alimente care te mentin alert fara cafeina

Esti un zombi fara cafeaua ta de dimineata? Inloc sa folosesti cafeina pentru a sta treaz poti sa iti optimizezi alimentele pe care le consumi pentru a avea mai multa energie. Prin efectuarea de mici modificari la tipul de alimente consumate poti preveni senzatia de somnolenta de dimineata sau scaderea randamentului de dupa-amiaza.

De ce sa nu folosesti cafeina? Desi cafeina nu are cele mai rele efecte secundare, precum le au alte tipuri de droguri care iti maresc starea de alerta, nu este totusi fara defecte.              Iata cateva motive pentru care ar fi bine sa mai reduci din numarul de cafele pe zi:

  1. Dependenta de cafeina. De obicei simptomele abstinentei de cafeina se aseamana cu cele ale fumatului sau consumului de heroina. Si de aceea foarte multe persoane, care sunt dependente de cafeina, sufera in primele saptamani incercand sa renunte la ea. De ce sa devii dependent in primul rand?
  2. Deshidratarea. Cafeina este diuretica, asa ca elimini multa apa dupa ce consumi o ceasca de cafea.
  3. Prabusirile post-cafeina. Impulsul de energie poate fi foarte grozav. Dar ce se intampla atunci cand se consuma aceasta energie? A continua sa bei cafea poate ca nu este cea mai buna strategie pe termen lung.

Optimizeaza alimentele consumate pentru a obtine mai multa energie. Mancarea este combustibil. Daca nu iti umpli corpul cu combustibilul corect sau daca nu faci plinul regulat, nu trece mult timp pana cand te trezesti gol. Iata cateva modificari pe care le poti face pentru a te asigura ca nivelul de energie este unul optim:

  1. Schimba programul de la 2 – 3 mese pe zi la 4 – 5. Glucoza din sange este un factor crucial in nivelul tau de energie. Daca mananci doar la pranz si cina, corpul tau va avea unele alternari majore intre energie si lipsa acesteia. Digestia necesita un procent foarte mare din energia ta. A mari numarul de mese pe zi iti echilibreaza nivelul de glucoza din sange si usureaza procesul digestiei.
  2. Consuma alimente cu un nivel glicemic scazut inainte se a te pune la somn. Diminetile pot fi dificile, deoarece corpul tau este infometat atunci cand te trezesti. Consuma alimente care au un index glicemic scazut inainte de a te pune la somn. Aceste alimente sunt cerealele integrale, legumele si unele fructe.
  3. Mananca fructe pe stomacul gol. Fructele au nevoie de mai putin timp pentru a fi digerate. Si pot fi procesate in 20-30 minute, fata de 1-2 ore cat au nevoie alte alimente. A manca fructe pe stomacul gol iti permite sa ii dai glucozei din sange un impuls semnificativ.
  4. Fara carne. Poate ca iti iubesti friptura prea mult pentru a deveni vegetarian. Dar asta nu inseamna ca nu poti sa reduci cantitatea de carne din dieta ta. Carnea are foarte multe proteine si grasimi si este dificil de digerat. Aceasta necesita mult mai multa energie pentru a fi digerata fata de legume.
  5. Bea 8 pahare de apa pe zi. Corpul tau este doua treimi apa, asa ca ai nevoie de H2O pentru functiile tale majore. Tine o sticla de apa pe birou atunci cand lucrezi si consuma din ea. Si cand faci exercitii fizice sau o activitate fizica tine o sticla de apa dupa tine.
  6. Mananca cereale integrale. Indicele glicemic masoara rata digestiei din corpul tau. Carbohidratii care se digera rapid iti aduc un surplus de energie, dar la fel de repede aceasta energie se consuma. In timp ce acest tip de alimente pot fi bune atunci cand te recuperezi dupa un maraton, ele produc o scadere de energie mai tarziu. A consuma cereale integrale iti asigura un surplus de energie mult mai stabil.

Evita pofta de zahar de dupa-amiaza. Gustarile de dupa-amiaza sunt una dintre sursele problemei pentru energia ta. Deseori pe la ora 15.00 corpul tau are un indice scazut de zahar in sange si este infometat dupa un surplus de energie. Acesta este momentul cand mai bei o cafea sau consumi ceva dulce. Evita tentatiile si alege un combustibil ce va dura. Alege un fruct cu putine glucide sau cereale integrale.

Leave a Reply