10 Greseli facute de noii liber profesionisti

Aceste sfaturi sunt orientate spre proprietarii de afaceri mici, in special persoanele care abia isi incep propria afacere.

  1. A te adresa persoanelor gresite – in timp ce vanzarea este importanta pentru supravietuirea oricarei afaceri, nu este nevoie sa fortezi afacerea ta asupra fiecarei persoane pe care o intalnesti, inclusiv prieteni si familie. Cu atat mai mult este o pierdere de timp sa incerci sa vinzi persoanelor care nu au nevoie de ceea ce vinzi. A vinde persoanelor gresite include si incercarea de a vinde oricui. Daca un client potential este falit si evident ingrijorat cu fiecare ban pe care il cheltuieste, atunci nu va fi un client bun pe termen lung. Simte-te liber sa refuzi clientii care aduc mai multe probleme decat valoreaza. Lasa-ti competitia sa le vanda lor. Te vei scuti de multe dureri de cap si vei avea mai mult timp sa te concentrezi pe servirea celui mai bun client. Doar pentru ca cineva este interesat in a face afaceri cu tine, nu inseamna ca trebuie sa accepti. Daca crezi ca o intalnire de afaceri este fara sens, probabil ca este. Nu socializa cu persoane straine doar pentru ca crezi ca asta ar trebui sa faci. Invata sa spui nu oportunitatilor slabe, astfel incat sa ai capacitatea de a spune da oportunitatilor de aur.
  2. A cheltui prea multi bani – pana cand o sa ai un flux de numerar constant, nu cheltui pretioasa suma de bani de inceput de afacere, decat daca este absolut necesar.
  3. A cheltui prea putini bani – de asemeni este o greseala sa fii prea zgarcit cu banii tai. Nu lasa frugalitatea sa iti stea in calea eficientei. Profita de anteprenorii calificati, care pot face anumite sarcini mai eficient decat tine. Cumpara echipament decent atunci cand este clar ca vei obtine ceea ce doresti. Nu trebuie sa iti risipesti banii pe mobila scumpa, dar cumpara mobila functionala ce te ajuta sa fii mai productiv. Este nevoie de timp pentru a dezvolta intelepciunea de a stii cand esti prea zgarcit sau prea darnic cu banii, asa ca daca abia incepi o afacere, cere o a doua opinie.
  4. Afisarea unui front fals – multe persoane ce detin o afacere pe cont propriu se refere la ele ca “ noi”. Acest lucru il fac multi anteprenori, dar nu este necesar. Nu este nimic in neregula cu o afacere compusa dintr-o singura persoana, in special in zilele noastre. Faptul ca te referi la tine la plural, nu iti va aduce mai mult respect. Daca esti un anteprenor nou pe piata, nu pretinde sa fii altcineva. Evalueaza-ti produsele si serviciile in mod corect, dupa nivelul de abilitati si talent pe care il posezi. A incerca sa iti induci in eroare clientii, va avea efecte negative. Daca nu poti furniza valoare adevarata si sa o evaluezi corect, atunci nu juca jocul afacerilor.
  5. Asumarea ca un contract semnat ce va fi onorat – un contract semnat este doar o bucata de hartie. Ceea ce este in spatele contractului este o relatie. Daca relatia se strica, contractul nu te va ajuta. Scopul unui contract este sa defineasca in mod clar rolul si angajamentul fiecaruia. Afacerile creative aproape intotdeauna se abat de la contractele pe hartie care le reprezinta. Contractele scrise sunt necesare, in special cand ai de a face cu corporatii, dar sunt secundare relatiilor. Asa ca, nu face greseala sa crezi ca un contract este afacerea. Mentine-ti relatia in termeni optimi si nu va trebui sa iti faci griji de ceea ce este pe hartie.
  6. A  actiona impotriva intuitiei – intuitia este la fel de importanta in afaceri ca si in alte aspecte. In timp ce poti crede ca logica este limbajul afacerilor, acest lucru este departe de realitate. Daca iti bazezi toate ofertele de afaceri pe logica si ignori intuitia, foarte probabil ca vei avea de pierdut. Noi fiintele umane oricum nu suntem foarte logice. Pur si simplu nu avem suficiente date sa luam o decizie cu adevarat logica. Iar ofertele de afaceri depind de fiinte umane si nu avem un sistem logic pentru a prezice in mod corect comportamentul uman. Asa ca intuitia trebuie sa umple acest spatiu. Intuitia este o parte esentiala din procesul de luare a deciziilor in afaceri. Din moment ce afacerile depind de relatii, trebuie sa analizezi cealalta persoana implicata, in orice afacere pe care doresti sa o incepi.
  7. A fi prea formal– in anumite imprejurari, un anumit grad de formalitate este necesar, dar in majoritatea situatiilor in afaceri a fi prea formal te poate incurca. Relatiile de afaceri functioneaza mai bine cand exista o conexiune decenta de la om la om. Trateaza relatiile de afaceri precum cele de prietenie. Formalitatea ridica un zid si zidurile nu favorizeaza relatii de afaceri bune. Formalitatea este plictisitoare si obositoare. Oamenii vor sa se bucure de munca lor.
  8. A-ti sacrifica ciudateniile personalitatii – este perfect in regula sa fii asa ciudat cum esti si sa injectezi spiritul tau unic in afacerea ta, in special cand esti tanar. Nu pretinde sa fii cineva ce nu esti. In cele din urma te vei bucura de munca ta mult mai mult, daca vei atrage tipul de clienti si de parteneri ce vor sa munceasca cu tine asa cum esti.
  9. A nu reusi sa te concentrezi pe crearea valorii – este usor sa cazi in capcana de a crede ca scopul unei afaceri este sa faci bani. Dar adevaratul scop al afacerii este sa creezi valoare. In timp ce este posibil sa faci bani pe termen scurt, fara a crea prea multa valoare, pe termen lung nu este durabil. Cand stii ca afacerea ta sustrage valoare de la altii, fara a furniza ceva in schimb, iti vei slabi respectul de sine. Cu cat intelegi mai bine ce valoare incerci sa furnizezi, cu atat vei fi mai capabil sa te concentrezi.
  10. A esua sa optimizezi – chiar daca crearea valorii este esentiala pentru o afacere durabila, este la fel de naiv sa presupui ca poti sa te concentrezi pe crearea valorii si restul se va rezolva de la sine. Poti construi o afacere ce produce valoare de calitate, dar pierde bani. Trebuie sa gasesti un mod de a furniza valoarea ta intr-o maniera de costuri eficienta. Odata ce ai instalat un proces special de afaceri, pastreaza-l si reoptimizeaza-l din cand in cand. Cauta moduri de a-l face mai eficient. Nu pica in capcana folosirii de metode arhaice pentru a face sarcini de rutina care ar putea fi automatizate, inlusiv managementul inventarului, contabilitatea de facturare, procesarea comenzilor, comunicatii si marketing. Daca te gasesti facand aceleasi sarcini in mod repetat luna dupa luna. asigura-te ca depui ceva efort in optimizarea lor. A nu optimiza este ca si cum ai arunca timp si bani. O afacere pe internet are abundente oportunitati de optimizare, deoarece este foarte usor sa creezi lucruri noi si sa masori rezultatele. Astfel, crearea de valoare si optimizarea merg mana in mana. Este nevoie de un efort semnificativ pentru a construi o afacere de succes, dar este de asemeni o experienta de crestere extraordinara. Pur si simplu nu exista un substitut pentru detinerea fraielor propiului destin.

Leave a Reply