Trei reguli cheie pentru orice sistem de organizare

Am aflat din experienta ca orice sistem sau dispozitiv pe care l-ai setat sa-ti organizeze viata, fie ca este vorba de dulapul de la locul de munca, sertarul in bucatarie, curatenia casei, sau productivitatea sistemului pe care tu il folosesti pentru a duce pana la bun sfarsit toate astea, in cele din urma va inflori sau se va destrama in functie de cat de usor functioneaza in cele trei zone cheie : introducerea, urmarirea si stergerea. Daca nu urmezi aceste reguli vei da gres.

Introduce continutul rapid si usor

Daca iti ia timp sau e dificil sa introduci material in sistemul tau,mai bine n-o face. E bine sa folosesti un sistem electronic dar daca abilitatile tale lasa de dorit in acest sens, e foarte greu sa mai introduci ceva. Si nu trebuie sa implice sistemul tau mare si productiv, acesta poate implica toate dispozitivele la scara mica care sa te tina organizat la munca si acasa.

Monitorizeaza, mentine si urmareste continutul

Odata ce ai introdus informatia in dispozitivele tale de organizare trebuie sa fii capabil sa urmaresti cu regularitate sa editezi si sa te misti cat de mult poti. De aceea prefer sistemul meu de productivitate care sa acopere cat mai multe instrumente posibile. Poti fi capabil sa obtii informatii pentru sistemul tau, dar daca iti ia timp sa te gandesti la toate actiunile tale urmatoare sau la actualizarea proiectului vei sfarsi prin a nu sti unde stai cu orice din lucrul tau, si sistemul va da eroare.

Sterge sau elimina continutul

Cunosc cativa oameni care inmagazineaza atatea lucruri in sertare, cutii si dulapuri. Problema este ca dac ar aparea un obstacol in drumul tau, sa stii sa-l elimini. Se poate sa nu para un efort prea mare, dar este un obstacol intre tine si ideea de a fi organizat. Odata ce ai terminat un proiect, ar trebui sa fie mult mai usor de aici incolo, mai exact dupa finalizarea lui, ramane sa-l reorganizezi si apoi sa-l arhivezi.

In concluzie

Folosindu-ne de cele trei reguli de mai sus, verifica fiecare sistem si instrument de organizare si vezi cat de bine se comporta vizavi de cele trei reguli. Sistemele tale pot fi impecabile si eficiente sau poate unele zone au nevoie de un reglaj care sa serveasca scopurilor sistemelor pe cat de usor posibil.

 

 

Leave a Reply