Arta sistematizarii timpului

In ultimile doua saptamani am cautat sa-mi sistematizez timpul. In primul rand, am privit conceptia gresita potrivit careia nu ar fi niciodata suficient timp pe parcursul unei zile. Am descoperit ca, cu cat avem mai mult timp liber, cu atat suntem mai ispititi sa-l irosim oricum. Cum spune si un comentariu, chiar daca am avea 48 de ore intr-o zi tot nu ne-ar ajunge ,am vrea mai mult. Cu asta in minte am inceput sa caut cum sa folosim timpul mai bine privind doua elemente de baza a bunei sistematizari a timpului; fiind eficient si eficace.

Primul pas critic este sa fii eficient. Foloseste regula 80/20 pentru a elimina lucruri de care nu ai nevoie sa le faci si munca care are o valoare scazuta. Intr-o postare anterioara am explicat cum sa scap de un hobby care nu imi mai dadea satisfactie, dar nu trebuie sa fie o anumita sarcina pe care trebuie sa o elimini. Obisnuiam sa-mi curat casa in fiecare zi. Am experimentat cu metode eficiente de face asta. Apoi am aplicat metoda 80/20. nu aveam musafiri in fiecare zi asa ca de ce sa fie o curatenie impecabila tot timpul? Era mult efort pentru nimic. Lucrand la asta mi-a salvat foarte mult timp.

As putea sa continui la nesfarsit cu micile trucuri din viata mea care au contribuit intr-un fel la ajutorarea mea de a realiza lucruri importante constant si intr-un mod econom, dar unul din preferatele mele ponturi in a fi eficient este sa imparti munca in calupuri mai mici. Am foarte multe sarcini de facut dar pentru ca le divizez si le imprastii pe toata saptamana, ele nu devin plictisitoare. Planificatorul meu saptamanal ma ajuta sa fac asta, imi permite sa-mi organizez munca fara a avea ceva suplimentar care sa ma distraga.

Nu te baza niciodata numai pe mintea ta!

Leave a Reply