12 Sfaturi pentru a nu mai manca in exces

Sunt sarbatori precum Craciunul, Pastele si multe alte situatii precum zile de nastere, petreceri, iesiri in oras la restaurant, intalniri sociale cu colegii de munca, unde esti oarecum obligat sa consumi mai mult decat este necesar. Si mereu ai tendinta de a consuma in exces, deoarece esti distras de conversatia pe care o porti si nu realizezi cat mananci. Si la astfel de ocazii esti inconjurat de mancaruri tentante, dar mai putin sanatoase. Cel mai simplu obicei pe care il poti dezvolta pentru a invinge aceasta problema este mancatul atent. A manca atent se refera pur si simplu la a fi constient de ceea ce consumi, de corpul tau care iti trimite semnale atunci cand este infometat, de dorinta ta de a manca mai mult atunci cand nu iti este foame, de consumul tau de alimente nesanatoase chiar si atunci cand stomacul tau nu cere alimente. A manca atent poate fi dificil atunci cand esti distras de discutiile cu prietenii si familia.

Asa ca, iata cateva sfaturi care te pot ajuta in lupta ta cu mancatul in exces:

  1. Constientizarea constanta a feedback-ului corporal si senzatiile. Intreaba-te:„ Imi este foame? Am nevoie de mai mult?” A fi constient de semnalele de foame ale corpului tau este o abilitate care a fost neglijata de ani de mancat in exces, dar este o abilitate care poate fi invatat din nou cu suficienta practica.
  2. Nu te duce la un eveniment infometat. Mananca ceva sanatos sau ceva care sa te sature inainte de a pleca de acasa. In acest fel este mai putin probabil ca vei manca in exces fara sa iti dai seama.
  3. Mananca pana cand esti 80 % plin. Acesta este un obicei cultural pe care il au japonezii si care ii ajuta sa ramana sanatosi pana la adanci batraneti.
  4. Nu ramane prea mult langa masa cu mancare. Ia o decizie constienta de a manca orice iti doresti sa mananci, dar nu manca doar pentru ca alte persoane mananca sau pentru ca este convenabil.
  5. Poarta o discutie cu cineva. Daca gura ta vorbeste atunci nu poate manca.
  6. La un eveniment in care trebuie sa stai in picioare tine o mana in buzunar si in cealalta tine un pahar de apa. In acest fel daca este un eveniment cu bufet si nu unul in care esti servit de ospatari nu poti manca ceea ce nu iei in mana.
  7. Inseala fara a te simti vinovat. Pentru una sau doua ocazii pe an perminte-ti sa mananci atat cat iti doresti, ceea ce nu inseamna neaparat sa mananci in exces, dar sa consumi fara sa te gandesti foarte mult la consecinte. Doua mese mari de Craciun sau ocazii similare nu iti distrug un an de obicei de a manca sanatos. Nu analiza prea mult doar bucura-te.
  8. Planifica inainte comportamentul si planifica cat mai specific. Daca te duci intr-un loc de ospat (vacanta, pranz gratuit, etc) fa un plan specific pentru ceea ce iti vei permite sa faci. De exemplu, planifica sa mananci o portie buna de proteine si multe legume verzi. Asigura-te ca faci un plan specific inainte de eveniment si nu pleca pe stomacul gol.
  9. Pune palmele una langa alta. Cantitatea de alimente care intra in ele este aproximativ cat marimea stomacului tau. Proiecteaza aceasta cantitate la farfuria ta si pune doar cantitatea respectiva pe ea.
  10. Bea multa apa si mananca incet. A manca incet  iti permite sa auzi din timp mesajele clare pe care stomacul tau le trimite atunci cand este plin.
  11. Elimina idea de genu ca trebuie sa termini tot ce este in farfurie si termina de mancat atunci cand te simti plin. Majoritatea persoanelor sunt conditionate din copilarie ca trebuie sa termine tot din farfurie, asa ca vor continua sa manance chiar daca sunt satule. Este bine sa depasesti acest concept si sa te ridici de la masa cand te simti plin chiar daca mai ai alimente in farfurie.
  12. Incearca sa numeri pana la 15 atunci cand mesteci fiecare imbucatura. Acest lucru te va incetini cu siguranta.

Leave a Reply