Cum sa iti cresti tariful pe ora

Daca muncesti ca profesionist independent sau ca angajat, in orice domeniu esti platit la ora. Atunci venitul tau depinde in mare masura de tariful tau pe ora. Astfel in mod evident, daca poti sa iti cresti tariful pe ora, poti castiga mai multi bani fara a munci mai multe ore. Dar cand este normal sa iti cresti tariful? Cum iti poti da seama daca ceri un tarif rezonabil pentru servicul pe care il distribui?

Cand sa nu iti cresti tariful – atunci cand iti vei creste tariful trebuie sa ai motive de afaceri solide pentru a face acest lucru. In absenta unor astfel de motive, nu are sens si nu este corect sa iti cresti tariful. Si faci acest lucru deoarece simti ca nu e alegerea corecta. Si nici dorinta de a face mai multi bani nu poate justifica o crestere nerezonabila a tarifului.

Cand sa iti cresti tariful – iata cateva cazuri in care cresterea tarifului poate fi o alegere inteligenta:

  1. Ti-ai imbunatatit serviciul sau abilitatile – daca esti capabil sa distribui mai multa valoare clientilor tai intr-un timp mai scurt, atunci cresterea tarifului pentru a reflecta o calitate mai mare si eficienta, este rezonabila.
  2. S-a schimbat cererea pentru serviciile tale – daca lipsesc oportunitatile, daca devii prea aglomerat sau daca refuzi clienti deoarece cererea pentru serviciile tale este mai mare decat posibilitatea de aprovizionare, atunci este normal sa iti cresti tariful pentru a aduce aprovizionarea si cererea in echilibru.
  3. Vrei sa muncesti mai putine ore – daca vrei sa reduci numarul de ore pe care le muncesti cu clientii, iti poti creste tariful pentru a reflecta o aprovizionare deficitara.
  4. Vrei sa te repozitionezi – pozitionarea sau brandul sunt de asemeni motive valide de afaceri pentru a-ti creste tariful. Totusi, trebuie sa ai abilitatile necesare si experienta pentru noua ta pozitie. Daca vrei sa fii un consultant foarte bine platit, fii sigur ca poti furniza constant rezultate de calitate. Altfel, daca schimbi preturi premium pe servicii mai putin decat premium, iti inseli clientii.
  5. Testezi piata pentru a avea mai multe informatii – a testa un tarif mai mare este un motiv de afaceri valabil. Totusi inainte de a testa noul tarif, fii sigur ca ai un plan secundar in cazul in care intalnesti rezistenta din partea clientilor.

Acestea sunt cateva dintre cele mai comune motive valabile de afaceri, pentru a-ti creste tariful, dar mai sunt si altele care sunt specifice fiecarui domeniu.

Greseli comune de evitat – iata cateva greseli comune pe care oamenii le fac atunci cand isi cresc tariful:

  1. Nu cresc tariful  deloc – a lua sub pretul pietii este o greseala in afaceri destul de comuna. Acest lucru inseamna a lasa multi bani pe masa si a fi platit mult mai putin decat valorezi, in mod special atunci cand iti cresc abilitatile. Nu este o buna modalitate de a-ti conduce afacerea sau de a-ti construi o cariera.
  2. A nu testa – este de asemeni o greseala imensa. Daca nu ai testat niciodata un tarif mai mare, nu vei stii niciodata cat venit potential mai mare ai lasat pe masa. O buna abordare este sa testezi un tarif mai mare cu un client nou in primul rand, dar tine-ti clientii existenti la vechiul tarif pentru o perioada. In acest fel nu trebuie sa risti sa iti pierzi vechii clienti, daca cresterea tarifului se dovedeste ineficienta.
  3. A-ti creste tariful mult peste ceea ce poti sa aprovizionezi si sa distribui – este o greseala comuna de incepator. Unii oameni isi doresc foarte mult sa fie la acelasi nivel cu expertii din domeniul lor, dar nu au inca abilitatile pentru a justifica un tarif foarte mare. Este mai bine sa iti mentii tarifele rezonabile, pana cand iti construiesti o baza de clienti rezonabila. Cand ai ajuns in punctul in care trebuie sa refuzi clienti pentru ca esti foarte aglomerat, atunci este momentul sa iti cresti tariful. Dar daca cresti tariful la inceputul afacerii, multi clienti potentiali vor stii ca nu esti experimentat si te vor evita.
  4. A-ti schimba tariful prea des – nu este o greseala comuna, dar totusi este una de evitat. Daca iti schimbi tariful in fiecare sezon, iti vei duce in eroare clientii existenti. A schimba in mod frecvent pretul, va face greu pentru clienti sa stie exact daca te incadrezi in bugetul lor. Nu fii surprins daca observi o scadere a afacerilor in momentul in care ai crescut preturile.

Cum sa iti cresti tariful – iata cateva sfaturi ce te pot ajuta in cresterea garduala a tarifului:

  1. Investeste in imbunatatirea serviciului tau – continua sa adaugi valoare, nu te complace. Cu cat iti imbunatatesti serviciile si abilitatile, cu atat te schimbi mai mult. Totusi nu intotdeauna mai multe cunostinte inseamna si servicii mai bune. Daca vrei sa iti cresti tariful, concentreaza-te pe construirea abilitatilor de pe piata de cerinte. Nu iti pierde ani de zile, invatand lucruri de care nimeni nu are nevoie.
  2. Furnizare peste asteptari – asigura un serviciu exceptional, astfel incat clientii tai sa se simta obligati sa vorbeasca despre experienta extraordinara pe care au avut-o. Acest lucru ca creste baza de clienti. Lasa calitatea superioara sa fie centrul eforturilor tale de marketing.
  3.   Actiunile mai putin importante nu devin o distractie – stabileste si mentine un bun sistem de facturare a clientilor, a educa noi clienti, a te ocupa de formula de taxe, etc. Pune astfel de actiuni pe auto pilot astfel incat nu devina o distractie.
  4. Colectioneaza recomandari – atunci cand faci o treaba buna pentru un client, cere o recomandare. Cei mai multi clienti satisfacuti vor fi bucurosi sa faca acest lucru. Poti posta recomandarile pe site sau in alta formula de marketing.
  5. Cere referinte – cere clientilor tai sa iti faca oarecum publicitate altor persoane ce pot beneficia de serviciile tale. Poti chiar sa dezvolti o oferta de incentive, reduceri, programe speciale pentru clientii fideli.
  6.  Pune in evidenta puterea ta – daca faci o treaba la care esti extrem de bun, vei fi capabil sa iti cresti tariful mai repede. Schimba domenii daca este necesar, dar asigura-te ca lucrezi in centrul talentului si abilitatilor tale
  7. Sa iti pese de clientii tai – trateaza-ti clientii ca fiinte umane reale si foarte probabil ca vor dori sa continue sa aiba relatii cu tine. Si sa iti faca reclama prietenilor, familiei si asociatilor. O afacere se construieste pe prietenie. Daca iti tratezi clientii cu raceala, nu fi surprins atunci cand iti raspund la fel.
  8. Pastreaza legatura – mai vorbeste cu clientii tai din cand in cand. Anunta-i atunci cand aduci imbunatatiri substantiale in serviciile tale.
  9. Reactiveaza clientii inactivi – un client poate fi inactiv o perioada de timp din mai multe motive si multe din acele motive nu au nimic in comun cu tine. Exista o sansa foarte buna sa reusesti sa activezi astfel de clienti chiar si dupa un an de inactivitate. Daca esti deschis sa faci afaceri cu acesti clienti atunci contacteaza-i. In cel mai rau caz, nu vor dori sa faca afaceri cu tine, dar in cel mai fericit caz reactivezi un client ce iti va fi fidel multi ani de acum inainte.
  10. Imbratiseaza schimbarea – lumea este o continua schimbare si schimbarea reprezinta oportunitati. Atunci cand vezi ca se intampla schimbari industriale majore, grabeste-te sa gasesti moduri de a profita de astfel de schimbari pentru a-ti procura servicii noi si mai bune.

Fii rabdator – cel mai bun tarif pentru serviciul tau, in cele din urma va fi dictat de cerinta pe piata. Cateodata vei fi incantat de rezultat. Cateodata nu. In special atunci cand iti spune ca sunt putin oameni dispusi sa plateasca pentru serviciul tau. Realizeaza ca aceasta este doar o reflectie a valorii sociale pe care o produci in momentul de fata. Nu incerca sa te certi cu piata, vei pierde.

Lucrul bun in a-ti fixa tariful este ca cerul este limita. Poate ca nu esti capabil sa controlezi fortele pietii, dar poti controla cum te folosesti de aceste forte.

Tine cont ca daca esti un angajat, tot ceea ce este scris in acest articol se aplica si in cazul tau. In cazul in care ai contract cu un singur client, tot tu decizi care este tariful tau pentru serviciul prestat, chiar daca aparentele sunt contrare.

Leave a Reply