20 de sfaturi practice pentru linistirea mintii

Meditatia este arta de a-ti concentra atentia 100% pe o anumita arie. Practicarea meditatiei vine cu o multitudine de beneficii asupra sanatatii, inclusiv cresterea concentrarii, scaderea anxietatii si un sentiment general de fericire. Chiar daca un numar mare de oameni incearca meditatia, la un anumit punct din viata lor, un mic procentaj urmeaza aceasta tehnica pe termen lung. Multe persoane nu incep cu o stare de spirit adecvata, care sa faca acest proces de lunga durata.

Iata 20 de sfaturi practice ce vor ajuta incepatorii sa treaca de perioada de initiere si sa integreze meditatia in stilul lor de viata, pe termen lung:

  1. Fa o practica formala. Vei trece la urmatorul nivel de meditatie, doar daca iti vei fixa un timp specific in fiecare zi, in care sa stai nemiscat.
  2. Incepe cu respiratia. A respira adanc incetineste ritmul cardiac, relaxeaza muschii, concentreaza mintea si este un mod ideal de a incepe meditatia.
  3. Incalzeste-te inainte. A-ti incalzii muschii inainte de a incepe meditatia iti va permite sa stai mult si comod in pozitia de meditatie. In plus, incalzirea incepe procesul de orientare care interiorul tau si sporeste atentia asupra corpului.
  4. Mediteaza cu un scop anume. Incepatorii trebuie sa inteleaga ca meditatia este un proces activ. Arta concentrarii atentiei asupra unui singur punct este un lucru destul de dificil si trebuie sa fii intentionat in scopul tau.
  5. Observa frustrarea care se strecoara. Acesta este un lucru extrem de comun pentru incepatori, cand apar ganduri frustrante care iti intrerup concentrarea. Cand se intampla acest lucru, concentreaza-te cu adevarat pe respiratie si elimina frustrarile.
  6. Experimenteaza. Incearca cat mai multe metode de meditatie, pentru a gasi ceea ce ti se potriveste cel mai bine.
  7. Simte fiecare parte din corpul tau. Un mod foarte bun de practica pentru incepatori este sa observi corpul tau, pe masura ce starea meditativa se instaleaza. Odata ce mintea se linisteste, indreapta-ti toata atentia pe picioarele tale si apoi incet inainteaza, examinand fiecare parte din corpul tau. Acesta este un indicator foarte bun ca esti pe calea cea buna.
  8. Alege o camera anume din casa ta pentru a medita. Asigura-te ca nu este aceiasi camera in care lucrezi sau faci exercitii sau dormi. Aranjeaza lumanari si alte lucruri, ce te pot ajuta sa te relaxezi.
  9. Citeste o cartea sau doua, pe tema meditatiei. De preferinta un ghid de instructiuni si una care sa descrie beneficiile unei stari profunde de meditatie. Acest lucru te va motiva.
  10. Ia-ti un angajament pe termen lung. Meditatia este o practica de lunga durata si vei beneficia cel mai mult de rezultatele ei, daca nu examinezi rezultatele din fiecare zi.
  11. Asculta casete sau CD cu instructiuni.
  12. Genereaza momente de constientizare in timpul zilei. A-ti gasi respiratia si a fi in momentul prezent, chiar si atunci cand nu esti intr-o stare formala de practica, te poate ajuta foarte mult sa iti dezvolti obiceiul de meditatie.
  13. Asigura-te ca nu vei fi deranjat. Una dintre cele mai mari greseli ale incepatorilor este aceea ca nu se asigura daca au conditii de practica 100% linistitoare. Daca te gandesti ca telefonul ar putea sa sune sau ca copii se pot trezi,  nu vei fi capabil sa ajungi intr-o stare de relaxare profunda.
  14. Observa micile modificari. Pentru meditatorii incepatori, cele mai mici miscari fizice pot transforma o practica meditativa de la una de frustrare, la una de reinnoire. Aceste modificari pot fi abia vizibile pentru un observator, dar pot insemna totul pentru practica ta.
  15. Foloseste o lumanare. A medita cu ochii inchisi poate fi o provocare pentru un incepator. A aprinde o lumanare si a o folosi ca pe un punct de concentrare iti permite sa iti fortifici atentia, prin intermediul unei indicatii vizuale.
  16. Nu te stresa. Acesta poate fi cel mai important si cel mai greu de implementat sfat, pentru un incepator. Indiferent de ceea ce se intampla in timpul meditatiei tale, nu te stresa. Meditatia este ceea ce este, asa ca, fa tot ceea ce poti, cat mai bine.
  17. Mediteaza impreuna cu altcineva. A face practica impreuna cu un prieten sau cu persoana iubita, poate avea multe beneficii minunate si iti poate imbunatatii practica. Totusi este nevoie sa fixati niste reguli de baza, inainte de a incepe.
  18. Mediteaza dimineata devreme. Fara nici un dubiu, dimineata devreme este timpul ideal pentru a practica meditatia:este mai liniste, mintea ta nu este umpluta cu toate problemele zilei si este mai putin probabil sa fii deranjat.
  19. Fii recunoscator la sfarsitul meditatiei. Odata ce ai terminat practica, petrece-ti 2-3 minute pentru a fi recunoscator, pentru oportunitatea de a medita si de a practica abilitatea de concentrare a mintii.
  20. Observa atunci cand interesul pentru meditatie incepe sa se diminueze. Meditatia este o munca destul de grea si inevitabil vei ajunge la un punct, unde nu vei mai gasi rostul ei. Acesta este punctul in care ai nevoie de practica mai mult ca niciodata. Foarte probabil, pierderea abilitatii de concentrare in meditatie coincide cu incapacitatea ta de a te concentra, in alte domenii din viata ta.

Meditatia este o practica absolut minunata, dar poate fi foarte dificila, la inceput. Foloseste sfaturile de mai sus si avanseaza practica la urmatorul nivel.

Leave a Reply